×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای طرح محله‌یار برای بیش از ۱۲۰ نفر از کنشگران اجتماعی

 

علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار قم گویا با اشاره به اهداف و برنامه‌های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم، اظهار کرد: تقویت هویت دانشجویی، توانمندسازی دانشجویان در حوزه‌های مختلف دانشجویی، شناسایی، کنترل و کاهش آسیب‌ها و مسائل اجتماعی، افزایش مشارکت دانشجویان در برنامه‌ها و ترویج فرهنگ جهاد تبیین ازجمله این اهداف هستند.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این معاونت نیز می‌توان به تبیین و ترویج گام دوم انقلاب با رویکرد قشر جوان، شعار سال، توسعه مشارکت با طیف‌های مختلف دانشگاهی ازجمله تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن‌ها و …، تعالی اخلاقی در محیط‌های علمی و دانشگاهی، برنامه‌های محتوایی و طرح‌های مطالعات فرهنگی، تقویت هویت اسلامی-ایرانی و تقویت روحیه معنوی دانشجویان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تاکید بر نوآوری و ایده‌پردازی، تولید و انتشار محتوای جذاب فرهنگی و صنایع خلاق و نرم فرهنگی اشاره کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم افزود: در این برنامه‌ها بر نکات مختلفی ازجمله کیفیت، فراگیر بودن، نشاط اجتماعی، اجرای برنامه در خوابگاه‌های دانشجویی، افزایش روحیه امید و خود باوری، افزایش اعتماد به نفس و خودشناسی، کارآفرینی و خلاقیت، اشتغال‌زایی و مهارت آموزی تاکید شده است.

وی با اشاره به عملکرد مرکز تخصصی آسیب‌های اجتماعی، مطرح کرد: فعالیت این مرکز از سال ۱۳۹۷ با هدف شناسایی و ارتباط‌گیری با اساتید خبره، برگزاری کارگاه و دوره‌های مهارت آموزی و ارائه طرح‌هایی با رویکرد نوآوری اجتماعی تشکیل شده است.

حسینی با بیان اینکه این مرکز مجری طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، برای دو سال متوالی در دانشگاه‌های استان قم بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین تدوین بیش از ۲۰ طرح در حوزه آسیب‌های اجتماعی شامل طرح کلینیک خانواده، طرح خشونت خانگی و … در این مرکز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه جلسات شورای سیاست‌گذاری، هیأت اندیشه‌ورز و هم‌فکری در این مرکز برگزار شده است، تصریح کرد: این مرکز در طول فعالیت خود با بیش از ۷۰ استاد برجسته در حوزه‌های مختلف مربوط به آسیب‌های اجتماعی ارتباط‌گیری داشته است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم کارگاه‌های برگزار شده در این مرکز را مدنظر قرارداد و افزود: کارگاه حل تعارض در روابط با دیگران، مهارت ارتباطی، مدیریت هیجانات، درس‌های برای زندگی عاقلانه و موفق، همسرگزینی، سبک زندگی دخترانه، مهارت برقراری ارتباط موثر، نقشه راه تاب آوری، مهارت حل مسأله و تصمیم گیری در زندگی، مهارت نه گفتن در زندگی، همایش دلبری خانوادگی، کنترل خشم و احساسات و… ازجمله عناوین این کارگاه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه طرح محله‌یار یکی از ویژه‌ترین طرح‌های این مرکز است، یادآور شد: این دوره ویژه فعلان و کنشگران اجتماعی محلات، گروه‌های جهادی، مسئولان و مربیان گروه‌های فرهنگی، دبیران گروه محراب شهر و علاقمندان به فعالیت‌های اجتماعی محله محور است.

حسینی با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز در این طرح حضور و مشارکت داشته‌اند، بیان کرد: این طرح با موضوعات مختلفی ازجمله خلاقیت و نوآوری، تیم‌سازی و شبکه‌سازی، تسهیلگری، مهارت‌های حل مسئله، ارتباط موثر، هویت شهری و شهروند و … به مدت ۱۲ساعت برای بیش از ۱۲۰ نفر از کنشگران اجتماعی برگزار شده است.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights