×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و نهضت سواد آموزی جهت تحول علوم انسانی در عرصه سوادآموزی

در ادامه نشست های استانی گفت و گو محور با موضوع نخستین فراخوان رهیافت های نوین سواد آموزی در زیست بوم جدید محمد رضا قاسمی نیا با مدیر گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه درمحل این پژوهشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

معاون سوادآموزی استان قم در این جلسه با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی‌(ره)، در هفتم دی‌ماه ۱۳۵۸ و تاسیس نهضت سوادآموزی گفت: از جمله اهداف و ماموریت های سازمان نهضت سوادآموزی آموزش به بزرگسالان در حد خواندن، نوشتن، آموختن حساب و رو خوانی و روان خوانی قرآن مجید می باشد که بحمدالله از ابتدای انقلاب تا کنون در این خصوص توفیقات چشمگیر بین المللی، ملی و استانی به دست آمده است.

قاسمی نیا گفت با هدف برون رفت از چالش های موجود و غنی سازی محیط زندگی کم سوادان و بی سوادان در زمینه های مختلف و استفاده از فن آوری نوین روز در آموزش ها اقدام به برگزاری اتفاقی مهم وبین المللی باعنوان نخستین رویداد رهیافت های نوین سوادآموزی شده است.

وی ادامه داد این فراخوان در امتداد رسالت خطیر سوادآموزی با رویکرد مردمی سازی این جریان مهم فرهنگی است و مهلت ثبت نام و ارسال آثار نیز تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ می باشد.

قاسمی نیا با اشاره به برخی شرایط و ویژگی های زیست بوم جدید، خاطرنشان کرد: این فراخوان برای اولین بار در ۵۵ کشور عضو آیسسکو و همچنین توسط جامعه المصطفی العالمیه مطرح و مورد توجه وترویج قرار گرفته است و سامانه http://rasa.lmo.gov.ir برای دریافت و ثبت تجربیات ، نظرات و ایده ها در نظر گرفته شده است و ان شاءالله ایده ها، راهکارها و محصولات دریافتی به روش، محصول و راهکار تبدیل خواهد شد تا با بهره گیری از آنها در مسیر سرانجام بخشی به بی سوادی ، نهضت سوادآموزی به تحقق اهداف خود نزدیک تر شود .

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ابراز امیدواری کرد با یاری جستن از دانشوارن فرهیخته حوزوی و دانشگاهی، گام‌هایی بلند، در این مسیر که ان شالله به رشد و شکوفایی نظام آموزش بزرگسالان در کشور منجر خواهد شد، برداشته شود.

در این نشست مدیر گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز با قدردانی از اقدامات انجام گرفته در گام نخست خاطرنشان کرد تمام ظرفیت این پژوهشگاه برای مشارکت و ارائه ایده ها و راهکارهای پژوهش محور در فراخوان رهیافت های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید به کار گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین داودی گفت این فراخوان در سطح گستره به جامعه مخاطبین اطلاع رسانی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights