آموزش بیش از ۴۵۰۰ نفر در مراکز فنی و حرفه ای قم/ تسهیل و تسریع در صدور مجوزه/ سه روزه مجوز فنی و حرفه ای بگیرید ا - پایگاه تحلیلی خبری قم گویا
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

   تاریخ انتشار : 17 مرداد 1402 - 22:40 بازدید : 1295 بازدید ارسال توسط : [ ] تعداد دیدگاه :بدون دیدگاه

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود عرب در نشست خبری پیش از ظهر امروز با اصحاب رسانه که در اداره کل این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه تابستانی «مهارت» با آموزش رایگان ۴۱ حرفه در قم در حال برگزاری است اظهار کرد: این دوره ها با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به صورت رایگان در آموزشگاه‌ها و مراکز دولتی و ۲۵ حرفه نیز در مراکز آزاد آموزش داده می‌شود.

 

وی ادامه داد: دولت سیزدهم نگاه مثبتی نسبت به مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی دارد و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به این اعتقاد و باور رسیده است که در گام اول انقلاب نهضت سواد آموزی بود که تبدیل به راه برون رفت از مشکلات مختلف بود اما بی شک در گام دوم انقلاب نهضت مهارت‌آموزی است که می‌تواند درمان مشکلات مختلف باشد.

 

عرب با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که بارها نسبت به بحث مهارت‌آموزی توصیه و تاکید کرده‌اند، افزود: اولین گام ما برای تحقق توصیه رهبر این است که باید بر اساس نیاز بازار مهارت‌آموزی را گسترش دهیم.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم به برنامه های فنی و حرفه‌ای در حال حاضر و آینده اشاره و عنوان کرد: درحال حاضر ۴۴۱ حرفه در آموزشگاه‌های دولتی ما به متقاضیان آموزش داده می‌شود همچنین ۲۷۹ مراکز آموزش فنی آزاد در سطح استان مشغول به ارائه آموزش هستند.

 

وی‌ عملکرد فنی و حرفه ای را در راستای تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی دانست و افزود:  این اداره‌کل در استان قم و در ۴ ماهه نخست سال جاری موفق به صدور ۳۹ مجوز آموزشگاه آزاد شده است.

سه روزه مجوز فنی و حرفه ای بگیرید

عرب در پاسخ به سئوال اختصاصی قم گویا از برنامه ریزی جهت تسریع در خصوص صدور مجوزها و استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت بخش خصوص در فنی و حرفه و در راه عمل به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خبر داد‌ و گفت: هم اینک کسانی که به ما مراجعه کنند و مدارک کاملی دارند می توانند سه روزه مجوز بگیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ در مجموع بیش از ۱۷۰ مجوز آموزشگاه آزاد و ۴۰ مجوز مراکز جوار و بین کارگاهی صادر شده است.

 

عرب در ادامه اظهار کرد: در بخش پرداخت تسهیلات در سال گذشته ۸۷۲ نفر به بانک‌ها برای گرفتن تسهیلات اشتغال‌زایی معرفی شده‌اند که تا به ۶۱۹ نفر از واجدین شرایط تسهیلات پرداخت شده است.

 

وی درخصوص میزان آموزشی به افراد در این اداره‌کل در بازه زمانی گذشته از سال ۱۴۰۲، تاکید کرد: در بخش دولتی ۱ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۶۷۰ نفر ساعت و در بخش خصوصی ۲ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۹۱۳ نفر ساعت تعهد آموزش انجام داده‌ایم.

شایان ذکر است این نشست خبری با تغییر مدیر کل فنی و حرفه ای بعد از گذشت سالها انجام شد و در انتهای این مراسم نیز از تمامی اصحاب رسانه حاضر با اهدای لوح تقدیر و شاخه های گل تجلیل به عمل آمد.

مصاحبه اختصاصی قم گویا با مدیر کل فنی و حرفه ای قم در لینک زیر:

پایان پیام/

   

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Verified by MonsterInsights