×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
سکوت جایز نیست/ سینماگران روایتگر این اقدام تروریستی و ضدانسانی باشند

 

وی ادامه داد: در حوزه سینمای دینی قطعا، باید به مقوله جهان بینی و نگاه به هستی و خدای متعال و اخلاق فردی و اجتماعی توجه کنیم.

به گفته وی، آثار شاخص و ماندگار به طور قطع، واجد این مختصات و مولفه ها هستند و سینمایی که جهان بینی و اخلاق انسانی را نادیده بگیرد به دام ابتذال و منفعت جویی صرف خواهد افتاد.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه جشنواره نماز و نیایش پاسخی به یک نیاز فرهنگی جامعه است و می تواند عرصه ای برای بازنمایی و روایت قدرت معنوی دین در برابر انواع نحله های منحط و منحرف فکری باشد. افزود: تاثیر فیلم‌ های دینی در تولید خودباوری و تلنگر به انسان‌ها برای رسیدن به مقام عبودیت و زندگی سالم و تلاش برای گام برداشتن در مسیر حق قابل اعتناست.

وی به جنایت تروریستی دردناک و تلخ کرمان اشاره کرد و ضمن همدردی با ملت داغدار و خانواده های شهدای این فاجعه ضد بشری خاطرنشان کرد: سینما امروز باید روایتگر مظلومیت شهدای این اقدام تروریستی و همه فجایع ضدانسانی باشد که در جای جای این کره خاکی از کرمان تا غزه از لبنان تا یمن و فلسطین رخ می دهد. سینما امروز باید تصویرگر شهادت دختر خردسال معصوم با کاپشن صورتی و گوشواره قلبی در جنایت کرمان باشد.

وی سپس خطاب به جامعه هنری و سینمایی تصریح کرد: شما سینماگران امروز رسالت خطیر و حساسی را بر عهده دارید. چرا که مهم ترین ابزار تبیین یعنی ابزار تاثیرگذار تصویرسازی و سینما را در اختیار دارید.

خزاعی با بیان اینکه سینما، قدرتمندترین، ، عاطفی ترین و تاثیرگذارترین و در عین حال مخرب ترین سلاح در جهان امروز است اضافه کرد: تاثیرگذار از لحاظ قصه، قدرت انتقال مضامین و پیام و اندیشه‌ که اگر درست منتقل شود در تربیت نسل جدید ، در تکامل اندیشه و در تکوین تمدن نوین و اعتلای فرهنگی نقش اساسی دارد. و عاطفی ترین ابزار برای درگیر کردن احساسات مردم از هر طیف و سلیقه

وی ادامه داد: در عین حال سینما ابزاری مخرب و خطرناک هم می تواند باشد؛ چنانچه برای انتقال پیام بشری و عدالت انسانی بکار گرفته نشود می تواند در خدمت سودجویی، منفعت طلبی ، ایجاد خشونت و انحرافات فکری قرار گیرد.

وی با اشاره به هنر سینما به مثابه زیباترین ابزار برای نشان دادن جلوه های بصری و عظمت خداوند متعال، و فضائل انسانی، عشق، اخلاق، انسانیت ، محبت و عدالت عنوان کرد: سینما تبیینی ترین رسانه برای احقاق حقوق مظلوم ترین مردم و مردم‌ مظلومی است که پناهی ندارند و سینما می تواند صدای خاموش مظلومان و ستمدیدگان جهان باشد.

رئیس سازمان سینمایی اظهار کرد: من تعجب می کنم از کسانی که در حوزه رسانه و تصویر فعالیت می کنند و متوجه نقش خود در این جهان معنا نیستند.

وی با بیان اینکه قرن حاضر قرن تصویر و رسانه است تصریح کرد: ما نمی توانیم نسبت به جنایات بشری در جهان امروز، در کرمان، در غزه و در فلسطین و لبنان بی تفاوت باشیم و سکوت کنیم!!

خزاعی ادامه‌ داد: جهان سینما، عرصه مسئولیت های سخت و دشوار برای رشد و تکامل جامعه و گسترش اخلاق انسانی است ، جهان ترویج ابتذال، خشونت، اشاعه منکرات و دامن زدن به انحرافات فکری و جنسی نیست.

وی با اشاره به جایگاه مهم هنرمند در جامعه، خاطرنشان کرد: اگر صاحب اثر به خودسازی و خودآگاهی برسد با آثار ش می تواند به رشد معنویت و تلاش برای اگاهی بخشی و سیر و سلوک و اخلاق و انسانیت کمک کند.

رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: اکنون، ما باید انتخاب کنیم می خواهیم سینماگری غرق در لذت های دنیوی، ثروت و شهرت و جوایز رنگارنگ به هر قیمتی باشیم یا هنرمندی باشیم در خدمت جامعه، هویت و منافع ملی که هم در دنیا عزت دارد و هم در آخرت.

وی با بیان اینکه هنرمندان رسالت مضاعفی در انعکاس این جنابت ها دارند افزود: همه ما وظیفه داریم در برابر این اتفاقات و فجایع ضد بشری سکوت نکنیم و با خلق آثار به جامعه جهانی آگاهی بخشی کنیم. در این زمینه معتقدم خودجوش و جهادی اقدام کنیم و معطل سیستم های بروکراسی نباشیم.

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: ما در قبال مظلومیت کودکان، دانش اموزان. زنان و همه شهدای مظلوم و بی‌گناه کرمان ، غزه و … مسئولیت و تکلیف داریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights