×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مهندس حسن بختیاری در دیدار با حجت‌الاسلام ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی به تشریح وضعیت منابع آبی استان پرداخت و گفت: در حال حاضر میزان تولید آب حدود ۴ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه است که این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۱٫۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص افزایش دمای هوا در روزهای آینده، اظهار داشت: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که مصرف آب نیز به ۵ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه برسد که با توجه به محدودیت منابع، چالش‌هایی برای تأمین آب خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه با افزایش مصرف میزان برداشت از منابع زیرزمینی افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: با رشد میزان مصرف ضمن اینکه با چالش شوری آب مواجه هستیم با کمبود آب نیز روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای تأمین آب استان از جمله تجهیز چاه‌ها و کاهش فشار شبکه در راستای مدیریت مصرف و جلوگیری از پرت شبکه یادآور شد: در حال حاضر چالش اصلی افزایش شوری آب در شبکه است که به علت افزایش برداشت از منابع زیرزمینی با آن مواجه هستیم.

مهندس بختیاری یکی از دلایل افزایش برداشت از چاه‌ها که منجر به شوری آب شبکه شده را کاهش تخصیص از سدکوچری عنوان کرد و ابراز داشت: برای افزایش کمی و کیفی آب در تابستان نیاز به افزایش برداشت از سدکوچری داریم که در تلاش هستیم با حمایت نمایندگان محترم قم در مجلس این اتفاق رقم بخورد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights