×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

سردار قریشی دیشب در مراسم گرامیداشت روز قشر بسیج اساتید که در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز بسیج اساتید اظهار کرد: ایشان علاوه بر فرامین و تدابیری که داشتند، به‌عنوان یک عالم حکیم، رهبر فرزانه و مسلط بر مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی، بعد از طی چند دهه از عمر انقلاب اسلامی که همراه با مسائل متعدد بود نقشه راه و دستورالعمل ادامه عمر انقلاب اسلامی را در قالب بیانیه گام دوم مطرح کردند.
وی از طرح نقاط قوت و کاستی‌ها توسط رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب یاد کرد و افزود: به طور کلی وظایف همه ما در هفت عرصه مهم تقسیم بندی می‌شود، علاوه بر اینکه همه آحاد ملت ما نسبت به این بیانیه مسئولیت دارند، بسیج برگرفته از بیانیه گام دوم و با کمک سایر فرامین یک سند راهبردی را تدوین و بر اساس آن یک نسخه اجرایی را تهیه کرده که با توجه به اینکه هدف نهایی آن تمدن نوین اسلامی است، بسیج اساتید امیر و فرمانده این جبهه است.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین از گسترش تفکر و فرهنگ بسیجی میان اساتید دانشگاهی به‌عنوان یکی از وظایف بسیج اساتید یاد کرد و گفت: تربیت شاگردان ممتاز و رسیدن به شخصیت‌هایی همانند شهید چمران از دیگر مأموریت‌های بسیج اساتید است.
وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به پشتوانه و با تکیه بر گفتمان انقلاب اسلامی محقق شده است، اظهار کرد: هر کجا سخن از انقلاب اسلامی به میان می‌آید منظور ما اسلام ناب محمدی(ص) است.
قریشی ادامه داد: انقلاب اسلامی در نبرد اولیه بر دو گفتمان مسلط بر دنیا از بعد تئوری، نظری، فلسفی، شکلی و عملی غلبه کرد و به‌عنوان یک گفتمان الگو معرفی شد؛ امروز شرق و غرب دنیا از نظر نظامی در اکراین در مقابل یکدیگر قرار گرفتند و میلیاردها دلار اعتبار و نیروهای نظامی آمریکایی و اروپایی به اکراین ارسال شده است، بهترین سلاح‌های ضد تانک و پیشرفته‌ترین رادارها را در اختیار اکراین قرار دادند، اما ما در دوران دفاع مقدس برای عملیات بزرگی همانند بیت‌المقدس قادر به تامین سلاح‌های مقدماتی خود نبودیم، با این وجود با تکیه بر معنویت به پیروزی رسیدیم.
وی با بیان اینکه ایران در شرایط امروز به موفقیت‌هایی رسیده که کشورهای مورد حمایت آمریکا با درآمدهای بسیار نتوانسته به این دستاوردها برسند، گفت: ما اراده خود را بر دشمن تحمیل کرده‌ایم به همین علت دشمن متوجه خطری در مقابل خود شده است و می‌داند این تقابل سرنوشت دردناکی برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.
قریشی خاطرنشان کرد: دشمن تمام توان خود را بکار گرفته است تا در جنگ شناختی به اهداف مورد نظر خود برسد به همین علت است که نقش اساتید بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت شده این افراد باید بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را در عرصه‌های مختلف دنبال کنند.
وی با بیان اینکه دشمنان به صورت مستمر مانع پیشرفت هسته‌ای ایران است، اظهار کرد: خوشبختانه با وجود تلاش‌های دشمن ما به‌عنوان یکی از کشورهای مطرح در حوزه هسته‌ای و دیگر عرصه‌ها مطرح می‌شویم.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین دروغ‌پردازی، وارونه نشان دادن حقایق و تخریب عقاید را از جمله برنامه‌های دشمن دانست و تصریح کرد: اینکه برخی به دنبال این هستند تا از رژیمی که هیچ دستاوردی برای ایران نداشته است به نیکی یاد کنند نشان می‌دهد که دشمن درحال تغییر واقعیت‌هاست و فضا باید به صورتی روشن شود که هیچ کسی به خود اجازه ندهد که از این رژیم دروغ‌پردازی کند.
وی با بیان اینکه وظیفه اصلی بسیج اساتید علاوه بر پیشتازی در علم و فناوری، نقش‌آفرینی در عرصه جهاد تبیین است، اظهار کرد: این قشر باید سایر اقشار بسیجی را برای رسیدن به اهداف مقدس انقلاب هدایت و قشر جوان انقلاب را تربیت کند.
قریشی با تاکید بر اینکه امروز انقلاب میلیون‌ها بسیجی و ده‌ها هزار طلبه را در اختیار دارد، گفت: امروز شیعه نه فقط در لبنان بلکه در جبهه مقاومت حرف اول را می‌زند.
وی از خدمات ارزشمند شهید چمران در انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: این شخصیت با وجود اینکه سواد و سابقه انقلابی درخشانی داشت اما در رکاب سربازی امام خمینی(ره) با تواضع کامل سر فرود آورد و فرمان امام را دنبال کرد و رسالت بسیج اساتید تربیت شاگردانی همانند شهید چمران است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights