×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
یادداشت: قضاوت عجولانه و ذوق زدگی بی‌جا در حکایت یک گزارش 

 

قبل از این‌ که به موضوع اصلی این نوشتار یعنی خودزنی و قضاوت نادرست برخی اهل رسانه در این باره بپردازیم، توجه خوانندگان عزیز را به این نکته جلب می‌کنیم که بر اساس اطلاعات کسب شده، دو طبقه ی پلمب شده این مرکز زیبایی در کمتر از ٢۴ ساعت بعد از نمایش صدا و سیمای قم – با توجه به تعطیلی روز جمعه – به دستور دادستان محترم قم فک پلمب و بازگشایی شد که این موضوع در حالت خوشبینانه، اشتباه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم را نشان می دهد، البته با تاکید بر اینکه همگان به لزوم نظارت کامل و مستمر نهادهای ذیربط بر اموری که با جان و سلامتی شهروندان سر و کار دارد، واقفند.

 

در گزارش صدا و سیما چهار تخلف عنوان شده بود که شامل این موارد است:

١۵ سال فعالیت در حالی که مجوز مرکز دوسال قبل دریافت شده ، استفاده از داروهای ناشناخته ، استفاده غیرقانونی از مهر پزشکان و مجوز نداشتن دو طبقه از کلینیک.

 

طبق تحقیق و مشاهده مدارک توسط نگارنده که سعی داشته به عنوان یک خبرنگار مطالبه گر، منصف و بی‌طرف اطلاع رسانی کند، در هر چهار مورد قضاوت درستی صورت نگرفته است چنان که در مورد اول، این مرکز از سال ٨٩ دارای مجوز بوده و مراسم افتتاحیه نیز با حضور مسئولین امر در ساختمان فعلی برگزارشده! مجوز مربوطه با تمدید در سال ١۴٠٠ تا سال ١۴٠۵ اعتبار دارد و اکنون این مطالبه از دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که در این سال‌ها و علیرغم تبلیغات گسترده این مرکز کجا بودند و چرا از مجوزهای صادره خود اطلاع ندارند؟ آیا این عزیزان در مورد مراکز غیر مجاز زیر زمینی، آرایشگاه‌ها و… که به صورت غیر قانونی اقدام به اعمال زیبایی می‌کنند وظیفه‌ای ندارند و اصولا این گونه نظارت ها را انجام می‌دهند؟ در مورد دوم هم، باید پرسید آیا عدم شناخت کارشناس محترم از داروهای خاص کلینیک که به صراحت در گزارش عنوان می‌شود، دلیلی بر غیر قانونی بودن آنهاست؟ در مورد تخلف دیگر نیز مشخص است که برخی پزشکان مهر خود را در پایان فعالیت روزانه همراه خود نمی برند و در محل کار به جا می‌گذارند. ضمن این که نمونه ای از استفاده غیر قانونی از مهرها در گزارش ارائه نشد. در مورد اتهام دیگر مبنی بر عدم مجوز دو طبقه از کلینیک نیز براساس مدارک موجود،برای تغییر کاربری ملک توسط شهرداری اقدام شده که پروسه ای زمان بر و پرهزینه است. ضمن اینکه استفاده از این دو طبقه در همان ملک، اقدامی برای خدمات رسانی بیشتر و با کیفیت تر به انبوه بیماران از داخل و خارج کشور برای یک مرکز شناخته شده و دارای مجوز است.

 

اما نکته مهم در این زمینه، قضاوت نادرست و عجولانه بعضی اصحاب رسانه بود که متاسفانه با توهین به همکاران خود، آنان را به خاطر شرکت در نشست خبری مدیر این کلینیک، که در دنیای تبلیغات امری مرسوم و معمول است نواختند و آنان را بازوی رسانه ای این مرکز خصوصی خواندند!

 

آیا تخلف احتمالی یک واحد خدماتی خصوصی-که حتی اثبات هم نشده- به رسانه هایی که اقدام به انتشار تبلیغات و اخبار آن کرده‌اند ارتباط پیدا می‌کند؟ پس به چه دلیل این دوستان در مقام اتهام زنی به همکاران خود و در واقع «خودزنی» برآمده اند؟

 

به این دوستان که تعداد آنها انگشت شمار است باید گفت متهم کردن همکاران رسانه ای در شهری که سلامتِ کاری و نجابت خبرنگارانش زبانزد است به هیچ وجه شایسته نیست و گروهی افراد نورسیده نباید خیل همکاران خود را در منظر عام و در قالب محتواهای مختلف در رسانه های مکتوب و فضای مجازی اینگونه مورد اتهام قرار دهند.

 

بر ما اهل رسانه است که همواره در عرصه اطلاع رسانیِ صحیح به مردم استان با دقت، مطالبه گری و دفاع از حق و حقیقت، به دور از صف بندی های غلط جناحی و… تلاش کنیم.

  1. به امید آن روز…

 

امضاء محفوظ

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights