×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
روشنگری و عدالت خواهی ویژگی خبرنگاران عاشورایی 

 

روشنگری و عدالت خواهی از ویژگی های خبرنگاران صالح ومجاهدان عرصه تبیین حق است ،همانگونه که حضرت سید الشهدا علیه السلام و یاران باوفایش برای برپایی قسط و عدل از جان خود گذشتند تا راه تحقق عدالت باز شود و در مسیر کربلا خطاب به یارن خود فرمود؛ “الاَ تَرَونَ أنَّ الحَقَّ لا یُعمَلُ بهِ ، و أنَّ الباطِلَ لا یُتَناهى عَنهُ ؟ آیا نمى بینید که به حق عمل نمى شود و از باطل نهى نمى شود؟” نتیجه این راه پر پیچ و خم با همه مصائب جانسوز آن به گونه ای شد، ظلم برای همیشه منفور اذهان ماند و آزادی و آزادمنشی برای همیشه تاریخ ادبیات سیاسی و مذهبی ملل و نحل شد.

یکی از رازهای ماندگاری قیام انسان سازعاشورا نقش بی بدیل خبرنگاران و گزارشگران جنگ حق و باطل بود، خبرنگاران و مستند گویانی که علی رغم انبوه مصائب و مشکلات روحی و جسمی ناشی از جولان ظاهری باطل در یک نیم روز، حق را برای همیشه در صفحات تاریخ ثبت کردند و در این مسیر عزتمندانه درخشیدند.

در قیام امام حسین علیه السلام اگر گزارشگران ومستند گویان معصوم و تالی تلو معصوم نبودند، پرونده ی این حرکت انقلابی و قیام بزرگ پس از شهادت مردان نهضت بسته می شد ، یا بنی‌امیه هر روایتی که به مصلحت خود می‌دانستند، نقل کرده و واقعه کربلا را وارونه و به نفع خود ثبت می کرد.

راز ماندگاری آثار و برکا ت قیام امام حسین علیه السلام و نیز آنچه به عنوان نقل قول از این کاروان می‌شنویم، نتیجه همراهی خبرنگاران همراه امام علیه السلام در این مسیر بود و آنچه بیان ‌می‌کردند، مورد تایید امام‌ زمانشان حضرت سجاد علیه السلام بود.

سالروز شهادت مظلومانه شهید صارمی و روز خبرنگار و همزمانی آن با محرم، فرصت مناسبی است با تاسی از حضرت زین العباد و نیز عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها، با قدردانی از مجاهدت های این قشر فرهیخته، آنان را در انجام رسالت روشنگری خویش برای تبیین حقایق جهان اسلام و نیز فلسفه دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی ایران که شعبه ای از قیام حسینی است یاری نماییم تا همواره در سنگر مقابله با جهل ،عدالت خواهی ملت ایران با رهبری داهیانه خلف صالح خمینی کبیر حضرت آیت الله خامنه ای را در صفحات تاریخ ثبت نمایند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights