×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پررورش قم از نقش راهبردی پژوهش و نتایج یافته‎ها و تحقیقات در موفقیت مدیران خبر داد.
محمد رضا قاسمی نیا در گفتگوی اختصاصی با قم گویا اظهار کرد: پژوهش ابزاری حتمی برای موفقیت مدیران عصر پیشرفت و سرعت می باشد. نقش پژوهش در شناسایی نقاط قوت و ضعف و رصد حساسیت‎های مسیر پیشرفت مدیران در هر سطحی هستند اثرات کوتاه مدت و بلندمدت و میان مدت در رسیدن به اهداف برنامه ریزی مدیران جایگاه قابل توجهی دارد
وی تصریح کرد: تجارب و سوابق مدیران هرچند طولانی و گذشته ای روشن باشد اما بدون پژوهش در دستیابی به اهداف و سیاست‎ها و خط و مشی سازمان نتیجه ای ملموس و راه گشا حاصل نمی شود.
قاسمی نیا گفت: پژوهش و مشورت و مطالعه سرگذشت راه رفته‎ها سه ابزار کاربردی برای مدیران علاقمند بهره و ری زمان و امکانات منابع هستند.
معاون سواد آموزی قم خاطر نشان کرد: در مراحل برنامه ریزی، اجرا، نظارت، هماهنگی و کیفیت و ارزشیابی فعالیت و انجام وظایف و انتظارات و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‎ها با کمک و پشتیبانی پژوهش ثمربخش خواهد بود.
وی افزود: در سال‎های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ تعداد دوازده تحقیق و پژوهش توسط این معاونت پیشنهاد و پیگیری و اقدام گردید. که موضوعات آن را می شمریم.
۱-رابطه عزت نفس و سطح سواد در افراد بی سواد ،سواد آموزان و سواد آموزان دوره انتقال
۲-بررسی تاثیر اجرای طرح خواندن با خانواده و حلقه‎های کتابخوانی در بهبود نرخ مطالعه سواد آموزان
۳-بررسی تاثیر سواد بر بهبود کیفیت زندگی سواد آموزان شهر قم
۴-بررسی وضعیت کتاب‎های ویژه کم سوادان در کتاب خانه‎های عمومی شهری و روستایی استان قم
۵-بررسی رابطه با نگرش زیست محیطی در میان دانش آموزان شهر قم
۶-نقش صدا و سیما در ایجاد انگیزه و آموزش سواد آموزی /مطالعه موردی شبکه استانی سیمای قم
۷-تاثیر سواد راکبین موتور سوار در جلوگیری از تصادفات و سوانح درون شهری شهر قم
۸-بررسی جایگاه سواد آموزی و آموزش بزرگسالان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
۹-بررسی تاثیر سواد بر نگرش سیاسی -اجتماعی افراد جامعه -انجام شده
۱۰- بررسی نقش میزان سواد در کیفیت زندگی مددجویان کم توان ذهنی
۱۱- بررسی میزان اثر بخشی سواد بر کیفیت زندگی مددجویان سازمان تامین اجتماعی
۱۲- بررسی علل مدرسه محور نشدن سواد آموزی پس از ۸ سال سپری شدن از زمان ادغام.
…..به همان میزان و اندازه که انجام ماموریت و وظایف پیچیده و یابه نظر سخت و مشکل باشد با محوریت پژوهش‎های کاربردی راه رسیدن به اهداف و سرمنزل مطلوب هموار ‌و تسهیل می‎شود. و مدیران باید معتقد و باور راسخ و عملی به این پشتوانه داشته باشند. و آن را به عنوان اعضای رییسه مدیریت بدانند.
قاسمی نیا بیان کرد: سرمایه گذاری و هزینه کرد در مسیر پژوهش و تحقیق در کسب بهره وری و بهره مندی از اهداف سازمانی و جلب رضایت مشتری جایگاه شایسته و کلان دارد
وی افزود: البته در بعضی موارد آفت طولانی شدن زمان انجام و مراحل برخی پژوهش‎ها با روح و هدف پژوهش که باید راهگشا و رهنمود به موقع برای مدیران باشد مغایر می‌باشد و در واقع پژوهش اتفاق می‎افتد اما پشتوانه موثر برای مدیران و ذی نفعان نخواهد داشت!
و نکته قابل توجه این که پژوهش‎ها باید در حد امکان کامل کننده و هم پوشانی با ماموریت و رسالت سازمان‎ها و دستگاه‎ها باشدتابه پیشرفت و سیرصعودی اهداف و خدمات رسانی به جامعه مخاطب باشد.
قاسمی نیا گفت: گاهی مواقع‎ها در حین انجام ماموریت نیاز به پژوهش احساس بیشتر می‌شود و با اقدام پژوهی به اهداف و برنامه‎ها می رسیم که باید به پژوهش در عمل عنایت و اهتمام بورزیم.
و پرهیز از انجام پژوهش‎ها و تحقیقات بی اثروبدون خاصیت سرعت و جهش ما را در دست یابی به اهداف کمک می کند.
معاون سواد آموزی قم تأکید کرد: توسعه فرهنگ راهبردی پژوهشگری مقدمه قوی سازی و توان افزایی فرد، جامعه و سازمان می شود.
وی گفت: پژوهشگران افراد زمان خود و آگاهان به مقتضیات و برنامه ریزان آینده هستند و پرسشگری، اندیشیدن، تفکر، مطالعه؛ دغدغه مندی و مسوولیت شناسی از لوازم انسان‎های پژوهشگر موفق می باشد.
 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights