×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
برگزاری سومین روز از جشنواره مردمی “نشاط انقلابی” در بوستان شهید زین‌الدین قم 

همزمان با شب میلاد با سعادت مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه‌السلام، سومین روز از جشنواره مردمی “نشاط انقلابی” با حضور مردم انقلابی قم، در بوستان طبقاتی شهید زین الدین، برگزار شد.

 

در این برنامه‌ی شاد که با انواع برنامه‌های متنوع و جذّاب همراه بود، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر ربانی، نماینده سابق جامعه‌المصطفی در برزیل، در سخنان کوتاهی، با توصیه به استفاده‌ی حداکثری از ماه پرفیض رجب، روزه را از بهترین عبادات سفارش شده در این ماه برشمرد و گفت: خداوند در این ماه، حسنات را می‌افزاید و گناهان را از توبه کننده می‌بخشد؛ پس باید طوری عمل کنیم که جزء رجبیون باشیم.

 

وی با اشاره به روایت “رَجَبٌ شَهرٌ عَظیمٌ، یُضاعِفُ اللّهُ فیهِ الحَسَناتِ و یَمحو فیهِ السَّیِّئاتِ” رجب را ماه خدا برشمرد و گفت: در این حدیث شریف، امام کاظم علیه‌السلام، از ماه رجب، به عنوان ماه بزرگ یاد کرده است. خداوند هم در این ماه، حسنات را مى‌افزاید و گناهان را مى‌زُداید.

 

نماینده سابق جامعه المصطفی در برزیل به طرح مباحثی پیرامون ایام ‌الله دهه مبارکه فجر و حضور تاثیرگذار مردم ایران در صحنه‌های مختلف نظام پرداخت و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ما، مرهون آموزه‌های دینی اسلام، رهبری‌های مدبّرانه امام راحل و حضور یکپارچه‌ی مردم متدین بود.

 

وی امنیت، آزادی و آرامش امروز جامعه را، مدیون خون پُرثَمر و پاک شهیدان انقلاب اسلامی دانست و با تاکید بر اینکه شناخت و معرفی شهدای مظلومِ دورانِ قبل و حین انقلاب، وظیفه‌ی همه‌ی ماست، گفت: امروز ما در مقابل شهدا مسئولیم‌ و اگر مسیر آنها را ادامه ندهیم، روز قیامت باید پاسخگوی آنان باشیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی حرکت و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را باعث حیرت قدرت‌های جهانی دانست و افزود: امروز پیشرفت‌های مختلف انقلاب اسلامی در عرصه‌های نظامی، موشک، علم و فناوری، نانو تکنولوژی و …، در حقیقت سیلی محکمی بر صورت سیاه آمریکا و غرب نواخته است و آنان را بر جای خود نشانده است.

 

این فعّال بین‌المللی با تاکید بر اینکه پرونده‌ی غرب، بویژه آمریکا و انگلیس را در ایران، در عصر حکومت رضاخان و محمدرضا، پرونده‌ای سراسر پر ازفساد، فحشا، دزدی و خیانت است، بخش زیادی از عقب ماندگی‌های ایران را در آن دوران، به دلیل اعتماد و تکیه بر غرب دانست و ضمن مقایسه‌ی اوضاع درمانی قبل و بعد انقلاب، گفت: قبل از انقلاب، پزشکان از هند، فلیپین و پاکستان برای طبابت به ایران می‌آمدند؛ اما بعد از انقلاب اسلامی، از ۵۳ کشور جهان برای درمان به ایران اسلامی مراجعه می‌کنند.

 

وی پیشرفت‌های صورت گرفته در انقلاب را بسیار چشم‌گیر دانست و ضمن اشاره به مقایسه آماریِ پیشرفت‌های پزشکی در ایران گفت: در سال ۱۳۵۷، مجموعا هفت دانشکده‌ی پزشکی داشتیم که ۷۰۰ دانشجو در آن به تحصیل اشتغال داشتند، این در حالی است که به برکت انقلاب اسلامی، هم اکنون ۴۷ دانشکده‌ی پزشکی با ۱۸۰ هزار دانشجوی پزشکی و ۱۱ هزار عضو هیات علمی در کشور فعّال هستند.

 

گفتنی است اولین جشنواره مردمی “نشاط انقلابی”، به همّت گروه جهادی و خیریه شهید محمد رضا شفیعی و با مشارکت: تیپ ۸۳ امام صادق علیه‌السلام، سپاه استان قم، شورای اسلامی شهر قم، گروه جهادی رشد، تشکّل همسایگان محله بنیاد، شهرداری قم و مدیریت محله از ابتدای دهه فجر در بوستان‌های منتخب منطقه ۴ قم آغاز و تا ۲۲ بهمن، ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights