- نویسنده : مدیر مسئول
- 25 دی 1399
- کد خبر 3033
- 227 بازدید
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
قم گویا – معاون سوادآموزی استان قم آموزش حقیقی ،کامل، جامع و سالم با رعایت زمان بندی دقیق و ادای حقوق آموزشی و یادگیری سواد آموزان را از مهمترین وظایف آموزش دهندگان دانست.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم درجمع آموزش دهندگان فعال سال جاری اظهار داشت اهمیت رعایت زمان بندی کامل آموزش طبق دستور العمل ها و آئین نامه های آموزشی در دوره سواد آموزی حداقل ۴۰۰ ساعت ،دوره انتقال حداقل ۶۰۰ ساعت و دوره تحکیم حداقل ۲۰۰ ساعت می باشدواستفاده آموزش دهندگان را از کتاب های راهنمای آموزش دوره های سواد آموزی و ثبت مستمر و منظم فعالیت های آموزشی در دفتر فعالیت های کلاس یکی از موثرترین و مهم ترین ابزار تدریس موفق در جهت کیفیت و سلامت آموزش شمرده می شود.
محمد رضا قاسمی نیا دراین جلسات که طی سه روزو با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با حضور آموزش دهندگان فعال سال جاری در محل سالن اجتماعات دفتر معاونت سوادآموزی استان برگزار شد این نکات را تصریح کرد:
۱همراهی با سوادآموز و جلب باور سوادآموزان از نظر عواطف که اواحساس کندمی خواهید راه زندگی و زیست بهتر با سعادت را به او نشان و هموار کنید.
۲باورواعتقاد و همت به کاری که بر عهده دارید.
۳ توجه ویژه به سلامت فر آیندآموزش و یاد دهی و یادگیری .
۴توجه خاص به پوشش بی سوادان و کم سوادان روستایی و مناطق محروم و معلولان و کودکان و نوجوانان ۱۰تا ۲۰سال .
۵ثبت دقیق تلفن و آدرس سواد آموزان در سامانه .
۶جلب مشارکت و پشتیبانی اعضای با سواد خانواده برای تکمیل آموزش سواد آموزان .
۷ تقویت مهارت نوشتن و خواندن سواد آموزان با تاکید وهدف بر تمعیق ،تثبیت و تحکیم آموخته های قبلی.
۸ اجرا و انجام صحیح و کامل طرح های آموزشی نماز ، کلید بهشت ، خواندن با خانواده ، حلقه های کتاب و کتاب خوانی ، زنان و دختران روستایی ، icdlو آموزش مقدمات کار با رایانه، عشایر ، کمیساریاو استفاده از نشریه فرصت دوم.
۹استفاده از روش های تدریس خلاقانه و ابتکاری با تاکید بر زیست بوم جدید.
۱۰حضور فعال در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با تهیه و تولید کلیپ و فیلم های آموزشی کوتاه مدت و جذاب .
۱۱ارتباط مستمر و تعامل با سایر آموزش دهندگان .
۱۲توجه به سلامت و بهداشت سواد آموزان و الگو بودن خودتان دراین موضوع و تاکید بر رعایت هرچه بهتر و بیشتر دستورالعمل های بهداشتی و نیز توجه به بهداشت روان و تاب آوری سواد آموزان و خانواده آنان.
۱۳توجه ویژه به استعلام های هدفمند و پیش ثبت نام سواد آموزان در سامانه در راستای تضمین سلامت ،سرعت شناسایی جذب ، ثبت نام و شروع آموزش و نگهداشت سواد آموزان.
۱۴انجام هراقدام و پیگیری و نظارتی که منجر به بهبود کیفیت آموزش و نگهداشت سواد آموزان و پایداری آموخته هامی شود.
۱۵ثبت نام ازسواد آموزانی باشد که قرار بر حضور مستمر در کلاس دارند.
۱۶ ممنوعیت اخذ وجه از سواد آموزان به هر عنوان.
۱۷ شناسایی و ثبت نام و آموزش به سوادآموزان درتمام مراحل فقط بر عهده آموزش دهنده ای می باشد که در سامانه ثبت نام کرده است و مورد تایید قرار گرفته است .
۱۸ الزام بر عقد قرار داد باآموزش دهندگان برای هر کلاس توسط موسسین طرف قرار داد.
۱۹شناسایی و معرفی معلمین ، مدیران مدارس کادر اجرایی و آموزشی ، شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان برای تقدیر و تشویق آنان که با آموزش دهندگان همکاری داشتند.
۲۰با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت فعلی درفعالیت های آموزشی باید ازنرم افزار های آموزشی ، برنامه رادیویی صدای دانایی، استفاده از لوح های فشرده آموزشی ، برقراری ارتباط تلفنی ، تهیه و تولید برنامه های صوتی ، تشکیل جلسات رفع اشکال برای آموزش به سواد آموزان انجام شود البته در مواردی که ستاد مقابله با کروناو مسئولین مربوط مجوز تشکیل کلاس حضوری را اعلام نمایند تشکیل کلاس حضوری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اولویت می باشد .
۲۱از ثبت نام افراد متقاضی باسواد ولی بدون مدرک تحصیلی قبولی خودداری شود و آنان را برای دریافت گواهی نامه قبولی برای شرکت در امتحانات متفرقه تشویق و معرفی نمایید .
در این جلسه سوالات آموزش دهندگان توسط معاون و روسای ادارات سواد آموزی و سنجش پیگیری وپاسخ داده شد وقرار بر هماهنگی و رفع مشکلات موجود گردید.
https://qomgoya.ir/?p=3033