×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اپلیکیشن های جعلی ادعیه مذهبی به مناسبت اربعین

سرهنگ “مهدی فرازپور” بیان داشت: یکی از اقدامات مجرمانه این افراد ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است که گاه برخی از آنها آلوده به بدافزار بوده و به محض دانلود، به سیستم نفوذ کرده و به دنبال سرقت اطلاعات است، بنابراین شهروندان باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منبع مختلف دقت لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: برخی از نرم افزارها در هنگام نصب از کاربر درخواست می‌کنند تا برخی از مجوزها (از قبیل دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک‌ها، تماس‌های تلفنی و…) را به نرم‌افزار بدهد که با کمی دقت می‌توان متوجه شد که این مجوزها هیچ ارتباطی به نوع فعالیت نرم‌افزار ندارند. بنابراین از نصب این گونه نرم‌افزارها خودداری کنید.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم خاطر نشان کرد: بهترین راه برای دریافت ادعیه و فایل‌های مذهبی دانلود و یا خرید از سایت‌های شناخته شده و مارکت‌های معتبر است. شهروندان در هنگام پرداخت نذورات و کمک‌های مورد نظر خود و یا خرید تجهیزات و البسه ویژه ماه محرم، مراقب سایت‌های جعلی فیشینگ باشند.
وی گفت: مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند.
رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights