×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشریح برنامه‌های استان قم در هفته پژوهش/سیر صعودی تولید علم در استان قم

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۸۰۰ مقاله تدوین‌ شده در قم در سطح جهانی به مرجع علمی و مورد پذیرش مراکز تراز جهانی تبدیل ‌شده است، مطرح کرد: این تعداد مقاله در مقایسه با ۷۸ هزار مقاله تدوین‌ شده در سال ۱۴۰۰ توسط مراکز علمی کشور، بسیار ناچیز است.

رییس دانشگاه قم با اشاره به سیر صعودی تولید علم در استان قم در ابعاد جهانی، مطرح کرد: حجم مقالات تولید شده در سطح جهانی کافی نیست و همچنین تعداد اساتید قم که ۲درصد بیش‌تر نیست، بسیار کم است.

وی همچنین به تشریح برنامه‌های استان قم در طول هفته پژوهش و فناوری پرداخت و افزود: تورهای دانشجویی و اساتید دانشگاه از مراکز صنعتی و تولیدی، تشکیل ستاد راهیان پیشرفت برای حضور مستمر دانشجویان در مراکز صنعتی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری استان، برگزاری جشنواره دانش‌آموزی، حضور بیش از ۳۰ استارتاپ در نمایشگاه فناوری، برگزاری هفت کارگاه آموزشی و چهار نشست تخصصی به همراه تجلیل از پژوهشگران برتر از جمله برنامه‎‌های استان قم در این عرصه است.
شریفی با اشاره به اینکه از ۵۵ پژوهشگر برتر در استان قم در سال ۱۴۰۱ تجلیل شده است، خاطرنشان کرد: از تجربه، توانمندی، خلاقیت و ظرفیت‌های این افراد در عرصه‌های مختلف علمی، صنعتی و دانش‌بنیانی باید استفاده شود و رها نشود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights