×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دو دهم درصد از مالیات ارزش افزوده در اختیار نوسازی مدارس

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری که امروز در مراسم افتتاحیه مدرسه علم و ادب در منطقه شیخ آباد قم سخن می گفت با گرامیداشت یاد شش هزار کودک شهید و چهار هزار زن شهید در حوادث اخیر غزه بیان کرد: همه ما و از جمله دانش آموزان عزیز، در کنار علم آموزی، به آموختن ادب نیز نیاز داریم.

وی با اشاره به آیه مبارکه «و اِنّک لعلی خُلُق عظیم» ادامه داد: حضرت رسول الله (ص) می فرمایند پروردگارم مرا ۴۰ سال تربیت کرد و به جایی رساند که بفرماید تو برترین اخلاق را داری.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سپس در بیان اهمیت تربیت و ادب، به روایتی از حضرت پیامبر اعظم (ص) توجه داد که آن حضرت می فرمایند پروردگارم مرا نیکو تربیت کرد.

ذوالنوری با تصریح بر این که دانش آموزان عزیز باید برای تربیت و آموختن ادب و همچنین برای آینده خود بر اساس یک هدف متعالی، برنامه ریزی داشته باشند افزود: در حرکت معنوی است که انسان می تواند از همه مخلوقات پیشی بگیرد و به تعالی دست یابد.

وی با اشاره به این که مدرسه، محیطی است که دانش آموزان می توانند با دو بال علم و ادب اوج بگیرند اضافه کرد: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در روز گذشته با تصویب تخصیص دو دهم درصد از ارزش افزوده برای عرصه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، منبع پایداری برای این حوزه ایجاد کرد که این عدد در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود که امیدواریم در سال های بعد هم رشد داشته باشد تا بتوانیم سر و سامان بهتری به وضعیت فضاهای آموزشی بدهیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره ضرورت مطالبه گری از سازمان های بین المللی برای توسعه مدارس اتباع در کشور، از سازمان ها و نهادهای دست اندرکار این عرصه خواست تا گزارش مبسوطی در این زمینه تهیه کنند تا بتوان این مطالبه را از مسیر وزارت امور خارجه به سرانجام مطلوب رساند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights