×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سریال حیثیت گمشده نه شاعرانه نه عاشقانه / زیر چتر فقر جامعه 

یادداشت نقد به قلم: سید امیر حسین آل یاسین

سجاد پهلوان زاده به عنوان کارگردان این اثر توانسته خودی نشان دهد و پس از تدوین‌گری‌های متعددی که انجام داده حالا به جایی رسیده که توانسته سکان هدایت فیلم را برعهده بگیرد و قصه را به بهترین نحو ممکن روایت کند.

فیلمنامه حیثیت گمشده بدون ایراد نیست و می‌توان به آن اشکالات خرد زیادی گرفت اما اگر غیرسختگیرانه به پای این اثر بنشینید سریال کاری می‌کند که مخاطب نتواند چشمش را از صفحه تلویزیون بردارد سریال حیثیت گمشده تا این لحظه تقریبا مسیر خود را پیدا کرده و توانسته مخاطبین زیادی پیدا کند.

فیلمنامه نسبتا خوب و از آن مهم‌تر، روایت بسیار خوب قصه در کنار بازی عالی گروه بازیگری و کارگردانی بادقت و همچنین موسیقی شگفت‌انگیز اثر، کاری کرده که این سریال از جمله مواردی باشد که در حال حاضر ارزش تماشا کردن داشته باشد.

محمدحسین مهدویان به عنوان مشاور پروژه در این سریال حضور دارد و می‌توان رنگ و بوی آثار او را در تک تک صحنه‌های حیثیت گمشده حس کرد او توانسته در این اثر به همراه کارگردان، شخصیت‌های قوی بسازد تیم بازیگری حیثیت گمشده به درستی انتخاب شدند حتی نادر فلاح که در این سریال دقایق بسیار کمی بازی کرده و فقط در فلش بک ها دیده می‌شود، بهترین بازی ممکن را از خود ارائه می‌کند و این موضوع مهارت کارگردان و مشاور خود را در انتخاب بازیگران نشان می‌دهد گل سرسبد شخصیت‌های سریال امیر است که با تک تک اعضای بدنش از چشمانش گرفته تا کوچک‌ترین حرکت بدن خشم ، انتقام ، نفرت ، همراه با بغض و معصومیت در سیمای خود نشان می دهد که با بازی مهدی حسینی نیا می‌درخشد.

حسینی نیا بالاخره پس از سال‌ها درخشش و کوشش در سریال‌های مختلف به عنوان یک نقش فرعی، توانسته در این سریال نقش اصلی را ایفا کند و نشان دهد که می‌تواند تبدیل به یک بازیگر خوش آتیه شود.و دیگر بازیگرهای این سریال می توان به بازیگرانی چون مهدی حسینی‌نیا، بهاره افشاری، الناز حبیبی، امیر نوروزی، بهزاد خلج، مهدی زمین‌پرداز و ستاره پسیانی،با هنرمندی رحمان باقریان، با حضور نادر فلاح و آرش فلاحت‌پیشه و بازیگر خردسال: آرشیدا درستکار، در آن حضور دارند گل سرسبد شخصیت‌های سریال امیر است که با بازی مهدی حسینی نیا می‌درخشد. حسینی نیا بالاخره پس از سال‌ها درخشش و کوشش در سریال‌های مختلف به عنوان یک نقش فرعی، توانسته در این سریال نقش اصلی را ایفا کند و نشان دهد که می‌تواند تبدیل به یک بازیگر خوش آتیه شود.

با این حال این موضوع که امیر تا پیش از مرگ هاجر، تا این حد نسبت به زندگی او بی‌تفاوت بوده کمی عجیب و غریب به‌نظر می‌رسد. هرچند سریال در وهله اول تلاش می‌کند که نشان دهد مشکلاتی بین این زن و شوهر وجود دارد و علی رغم عشقی که بین آن‌هاست، این مشکلات نیز بین آن‌ها فاصله انداخته است حیثیت گمشده شروع تاثیرگذاری دارد یک خانواده که از نداشتن بچه رنج می‌برند و زنی که دور از چشم شوهرش از یک بچه نگه‌داری می‌کند و به‌طور تقریبا ناخودآگاهی، این نوزاد را به کشتن می‌دهد.

او که نمی‌داند باید چکار کند در نهایت تصمیم می‌گیرد تا خودش را بکشد و سعی می‌کند پیش از کشتن خود، همه اسرار زندگی‌اش را پنهان سازد تا شوهرش رازهای سر به مهر او را نفهمد. با این حال، امیر بعد از مرگ هاجر سوال‌های بسیار زیادی در ذهنش دارد.

زنش موقع مرگ حامله بوده، یک بچه در آغوش خود داشته که با مواد مخدر کشته شده و خود زنش نیز مواد مصرف می‌کرده. همه این موارد علامت تعجب‌های زیادی را در ذهن امیر شکل می‌دهند که او را وادار می‌کند تا راز زنش را بفهمد؛ همانطور که مخاطب دلش می‌خواهد این راز را گره‌گشایی کند پهلوان‌زاده که در سریال سقوط برای ایجاد لحن و فضاسازی و سر و سامان دادن به فضاهایی باور پذیر و گرم با دست اندازهایی در اجرا روبرو بود، این بار در حیثیت موفق شده تا فضای بصری و حسی کارش را کم زایده‌تر و چفت و بست دار‌تر ترسیم کند.

او در هدایت بازیگران موفق‌تر از تجربه قبلی‌اش ظاهر شده و در سر و شکل دادن به رنگ و نور و قاب‌بندی و البته تدوین نهایی اثری منسجم‌ تر را ارائه کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights