×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
شهدا در همین دنیا هم منشا اثر هستند

 

حجت الاسلام والمسلمین اصغر گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در اولین یادواره شهدای همنام امام رضا علیه‌السلام- استان قم که در فضای باز منطقه بنیاد قم برگزار شده بود گفت: شهدا در عالم حضور دارند و شاهد اعمال و رفتار ما هستند.

وی با اشاره به  آیه ۱۶۹ سوره مبارکه آل عمران افزود: عبارت “وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون” اگر چه خطاب به رسول خدا صلی الله علیه و آله است؛ اما به ما تاکید می‌کند که هرگز گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته شدند، مُرده هستند؛ بلکه زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند.

این استاد حوزه علمیه قم که در جمع خانواده‌های معظم شهدا و عموم مردم سخن می‌گفت، با بیان اینکه همه‌ی مومنین در عالم برزخ، متنعّم و بهره‌مند از روزیِ پروردگارند گفت: اما شهدا غیر از اینکه روزی‌خوار از خان نعمات الهی هستند، زنده نیز هستند.

وی به بیان تفاوت‌های انسان میّت با حی در دنیا پرداخت و گفت: اولین تفاوت این است که میّت از خودش اراده و تحرّک ندارد؛ در حالی این مساله، نسبت به شهدا صادق نیست.

استاد حوزه علمیه قم عدم تاثیرگذاری را دومین وجه تفاوت زندگان و مُردگان عنوان کرد و افزود: میّت در اطراف خودش منشا اثر نیست؛ بخلاف شهدا که در همین دنیا هم منشا اثر هستند و مثل یک انسان حی و زنده، در وقایع و اتفاقات، اثرگذارند.

وی ضمن اشاره به بعضی از موارد اثرگزاریِ شهدا در زندگی خانواده، اطرافیان و منصوبینِ خود، حتی بعد از شهادت، بر استمداد از ارواح مطهر شهدا در تمام شئونات و امورات زندگی، تاکید نمود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم برپایی چنین مجالسی را سبب زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا در جامعه دانست و از دست اندرکارانِ “اولین یادواره شهدای همنام امام رضا علیه‌السلام” تشکر کرد.

گفتنی است “چهارمین سوگواره مردمی حدیث عشق” و اولین یادواره شهدای همنام امام رضا علیه‌السلام – استان قم، با ابتکار گروه جهادی شهید محمد رضا شفیعی و با مساعدت نهادهای فرهنگی در بلوار شهید کریمی، کوچه ۱۳ جنب در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights