×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
شتاب دهی و سرانجام بخشی اولویت و مأموریت اصلی سواد آموزی

محمدرضاقاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش  در گفتگویی اظهار کرد: در کلام حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران آمده است که  برای مبارزه  با بی سوادی به طور ضربتی و بسیج عمومی قیام کنیم  تا ان شالله در آینده ای نزدیک هر کسی نوشتن و خواندن ابتدایی  را آموخته  باشد و یا رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای  مدظله العالی  می فرمایند :باید ترتیبی داده شود که داشتن گواهینامه دوره ابتدایی، حداقل یک چیز واجب شمرده شود، مثل داشتن شناسنامه  مثل گواهی رانندگی  همه باید این را داشته باشند .

وی افزود: ما وقتی نگاه کنیم به دستورات این بزرگواران می بینیم نسبت به ماموریت نهضت سواد آموزی اولویت  اصلی را سواد آموزی پایه وحداکثر پایان دوره ابتدایی می دانند.

دبیرکارگروه بازماندگان ازتحصیل استان ادامه داد: سواد آموزی به  ویژه سواد آموزی پایه از موضوعات اولویت دار جهانی ،، منطقه ای و ملی  شمرده می شودو از شاخص های مهم توسعه انسانی است . و جمهوری اسللامی ایران به همراه کشورهای عضو یونسکوو آیسسکو تعهدات بزرگی را  در زمینه کاهش نرخ بی سوادی پذیرفته است .

قاسمی نیا  نقش سوادآموزی  را بلندمدت و حیاتی ذکرکردوگفت: وقتی جامعه در مسیر ترقی و توسعه قرار گیرد ،بی سوادی به صورت یک مشکل و مسئله اجتماعی و  برای فرد ویک مانع برای پیشرفت جامعه در راه  تکامل مطرح می شود، بنابر این همه بی سوادان  باید برای سواد آموزی خود اقدام کنند.وباسوادان ازمنظر مسئولیت اجتماعی امردعوت وتشویق وآموزش بی سوادان رابرعهده بگیرتد

و ی گفت: دراین مسیر نقش ومسئولیت دستگاه های اجرایی هم مضاعف هست که برای امر یاد دادن به دیگران قیام کنند  و به عنوان یک تکلیف  و احساس مسئولیت اجتماعی بی سوادان  مخاطب خودراباوضع قوانین و تعیین تشویقات وامتیازات وتسهیلات  به کلاس های سواد آموزی دعوت وتشویق  داشته باشند.

عضو شورای پشتیبانی سوادآموزی استان گفت:تمام دفاتر مدارس شهر و روستا در سطح استان اعم از مدارس دولتی و غیر دولتی در تمام مقاطع ودوره ها یکی از اولویت ها و وظایفشان شناسایی، ثبت نام، دعوت و تشویق و راهنمایی و آموزش به بی سوادان و کم سوادان هست و در آیین نامه اجرایی مدارس به صورت مستقیم تصریح شده است .و انتظاراز تمام مدیران مدارس این است که برای استقبال از بی سوادان و تکریم آنان برای شرکت در کلاس های سواد آموزی اقدام نمایند.

معاون سوادآموزی استان تاکید بر ریشه کن کردن بی سوادی در بند اول سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش زا مهم دانست  وگفت:  یکی از راه ها ی ریشه کن کردن  بی سوادی  سواد آموزی پایه است که باید آحاد بی سوادان حداقل  نسبت به باسوادی در دوره سواد آموزی که برابر  است با پایان سوم ابتدایی اقدام کنند.

کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان تارک میان پایه تحصیلی از مهمترین گروه های هستند که باید نسبت به سواد آموزی خود اقدام کنند که البته پدران مادران و اولیا ومسئولین  نسبت به این مهم باید اهتمام ویژه ای داشته باشند تا ان شاالله ما حتی یک نفر هم دراستان قم و کشورعزیزمان نداشته باشیم که سواد آموزی پایه را نخوانده باشد .

انسداد مبادی ورودی بی سوادی، ریشه کنی  بی سوادی ،امکان آموزش برای همه، مشارکت و بسیج عمومی برای سواد آموزی ،آموزش جهت دار، تعمیق سواد، تبدیل جامعه به جامعه یادگیرنده ،نشاط جدید در فعالیت های سواد آموزی ،فرهنگی بودن جریان سوادآموزی و الزام سواد آموزی تا پایان دوره ابتدایی  از جمله  مهمترین مطالبات  حضرت امام خمینی ره  و رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای  است که همه باید تلاش کنیم با روحیه جهاد ی و بسیجی و کار شبانه روز ی دراین عرصه راهبردی  و کاربردی اقداماتی  شایسته داشته باشیم .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights