×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اسلام یک دین جهانی است / حوزه ها باید با دانشمندان جهان، ارتباط داشته و تعامل نمایند

حجت‌الاسلام والمسلمین یحیی جهانگیری، سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شهر مقدس قم با آیت‌الله العظمی کریمی جهرمی دیدار و در خصوص تحولات دنیای جدید در عرصه بین‌الملل گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری در سخنانی، به تشریح فعالیت‌ها و وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پرداخت و گفت: در دوره مدیریت جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر اساس نیازهای میدانی و همچنین، رویکردهای جدید مدیریتی نگاهی تحولی در برنامه‌ها رخ داده و منجر به طراحی یک سند تحول شده است و از یک سازمان به قرارگاه تبدیل شده است که از همه ظرفیت‌های نظام اسلامی اعم از دولتی و مردمی برای بسط دیپلماسی فرهنگی استفاده خواهد شد.

وی با ارائه آمار از فعالیت‌های فرهنگی برخی کشورها در عرصه بین‌الملل و مقایسه آن با جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: در این رقابت نابرابر، باید هدفمند و هوشمندانه در عرصه جهان عمل کرد. از این رو سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حوزه‌های علمیه از ظرفیت عظیمی در این رابطه برخوردار هستند.

آیت‌الله العظمی کریمی جهرمی نیز در این دیدار، تأکید کرد: باید به مردم جهان یادآوری کرد که دین ما اساساً بر اساس اجتماع و ارتباط است، همانطور که خداوند در قرآن می‌فرماید: «وما أرْسلْناک إلّا رحْمهً للْعالمین/ آیه ﴿۱۰۷﴾ سوره مبارکه الانبیا»، یا رسول الله ما تو را نفرستادیم الا برای جهانیان.

وی افزود: ما مردمی علاقه‌مند به جهانیان هستیم، درد آنها را درد خود می‌دانیم و سختی‌های آنها را سختی‌های خود می‌دانیم و معتقد هستیم که همه ما مجموعه‌ای هستیم که زیر یک سقف زندگی می‌کنیم.

مرجع عالیقدر ادامه داد: باید به جهانیان بشناسانیم که اسلام دین تعقل است. پس ما نباید در یک چهارچوب، خودمان را محدود کنیم و باید برای جهانیان تبلیغ دین را انجام دهیم، همانطور که حضرت امام رضا(علیه السلام) فرمودند: «رحم اللّه عبْدا احْیا أمْرنا» خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیا می‌کند.

وی در پایان سخنانش، تأکید کرد که اسلام یک دین جهانی است و بر روحانیت لازم است ابواب محاورت را در دانشگاه‌های کشورهای دیگر باز کنند و با علما و دانشمندان آنها تعامل داشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights