×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چهار اثر جدید انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام روانه بازار نشر شد

 

 

حجه الاسلام والمسلمین اکبری شاهرودی مدیر دفتر این انشارات با بیان این خبر، گفت: با لطف خداوند و عنایات اهل البیت علیهم السلام، انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام این توفیق را داشته است که آثار و پژوهش‌های عمیق و گرانسنگ محقّقان و پژوهشگران ارجمند این مرکز عظیم تخصصی را چاپ و منتشر نماید که مؤلفه‌های «انطباق با نیازهای روز جامعه»، «محوریت فقه نظام»، و «امتداد اجتماعی دانش دینی» از ویژگی های این آثار است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه به معرّفی اجمالی آثار جدید این انتشارات اشاره کرده و بیان کرد: اوّلین اثر، سلسله درس گفتارهای حضرت آیت الله حاج شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی دام ظله درباره نهضت عظیم حسینی علیه السلام است که در حدود ۶۰۰ صفحه با بیانی رسا و شیوا گردآوری شده و انصافاً برای اهل تحقیق و نیز اهل وعظ و خطابه، منبع و مصدر بسیار مفیدی محسوب می شود که تحلیل هایی متین، مستدل و نو از ابعاد مختلف نهضت جهانی کربلا ارائه داده است.

وی ادامه داد: دوّمین اثری که در این ماه روانه بازار نشر شده، کتابی است با عنوان «اجتهاد و تقلید از نگاه فقه اسلامی» تألیف آیت الله حاج شیخ رضا رمضانی گیلانی دامت توفیقاته که متکفّل بیان اهمیت تأثیر اجتهاد شیعی در حلّ مشکلات و چالش‌های امروز جامعه بشری. این اثر ارزشمند در فصول و بخش‌های مختلف، به مباحثی، همچون: «مبادی و مقدّمات اجتهاد»، «اقسام اجتهاد»، «شئون فقیه»، «شرایط مرجعیت» و «تقلید و ادلّه وجوب آن» پرداخته است.
استاد اکبری شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: کتاب ارزشمند دیگری که به تازگی توسط انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام روانه بازار نشر شده، کتاب «ظرفیت‌های فقهی اصولی در تدوین و توسعۀ فقه اجتماعی» تألیف حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر ربّانی است که به حق توانسته با یک نگاه معرفتی درجۀ دو به این موضوع، آن را واکاوی کند. وی در این اثر به دنبال بیان مفاهیم، عناوین و مباحث فقهی و اصولی موجود که ظرفیت مناسبی برای تدوین و توسعۀ مباحث مربوط به فقه اجتماعی دارد، بوده و به دنبال کشف و بیان ظرفیت‌های فقهی و اصولی در تراث فقهی شیعه قلم زده است.

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام گفت: چهارمین اثری که توفیق داشتیم آن را در این ماه منتشر کنیم کتاب گرانسنگ «اقناع مخاطب در رسانه‌های جمعی» تألیف اساتید و فضلای ارجمند حجج اسلام آقایان حسین حاجی‌پور، علی نهاوندی و محمدمهدی کیانی‌ دامت توفیقاتهم است که عهده‌دار بررسی مسأله اقناع مخاطب در رسانه‌های جمعی است و ابعاد و زوایای گوناگون این موضوع را مورد تحلیل قرار داده تا بتواند مشروعیت و یا عدم مشروعیت اقناع را در رسانه‌های جمعی کشف نماید.

وی در پایان بیان کرد: اساتید محترم حوزه و دانشگاه و طلاب و دانشجویان ارجمند می‌توانند جهت تهیه این آثار به مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام در قم یا مشهد، فروشگاه بوستان کتاب در قم و فروشگاه دلیل ما در مجتمع ناشران مراجعه نمایند.

  1. علکی

    بسیار عالی‌ ممنون از اطلاع رسانی

  2. علوی

    بسیار عالی‌ ممنون از اطلاع رسانی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights