×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روزانه ۵۰ نوزاد در قم متولد می‌‎شود

منوچهر تیموری روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ما افزود: از فروردین تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۱ نیز تعداد ۱۵ هزار و ۱۴۱واقعه ولادت در این استان ثبت شده بود که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ هفت درصد کاهش را نشان می‌ داد.

به گفته این مسئول نرخ خام ولادت در استان قم ۱۴.۷ در هر هزار نفر جمعیت است در حالی که این رقم در کشور ۱۲.۹ در هر هزار نفر جمعیت و جایگاه کشوری قم در این زمینه رتبه نهم است.

تیموری ادامه داد: از تعداد کل ولادت های امسال، ۵۱ درصد معادل ۷ هزار و ۱۲۱ مورد مربوط به ثبت ولادت پسران و ۴۹ درصد معادل ۶ هزار و ۷۲۰ مورد نیز مربوط به ولادت دختران است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌احوال در بخش‌هایی از استان که ساختار اداری ندارد، هفته‌ای یک روز نماینده اعزام می‌کند که با استقرار در بخشداری خدمات ارایه می‌شود.

تیموری گفت: این سازمان با توسعه خدمات‌دهی به شهروندان بستری برای تسهیل در خدمتگذاری فراهم کرده و حفاظت از اسناد هویتی نیز به نحو مطلوب در ثبت‌احوال انجام می‌شود.

وی افزود: برگزاری میز خدمت در ستادهای نماز جمعه، برخی مساجد و مناطق انجام می‌شود تا مردم به‌راحتی کارهای مربوط به ثبت‌احوال را انجام دهند.

مدیرکل ثبت‌احوال قم بیان کرد: صدور شناسنامه یا اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی نیز توسط اداره اتباع استانداری صورت می‌گیرد که در این راستا یک هزار و ۵۰۰ جلد شناسنامه تاکنون صادر شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights