×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

آیین رونمایی از کتاب «و دریا آتش گرفت» شرح زندگانی شهید محمد اویسی و یادبود شهدای حادثه سیل چالوس به همت ستاد کنگره ملی شهدای استان قم و انتشارات کتاب جمکران، امشب در تالار فرهنگ و هنر قم با حضور خانواده این شهید برگزار شد.
محمد حسنی مدیر انتشارات کتاب جمکران در این مراسم عنوان کرد: تک تک کتاب‌هایی که برای شهدا نوشته شده و می‌شود، هرکدام یک قصه جداگانه‌ای دارد که در رأس آن مدیریت خود شهدا است.
وی بیان کرد: کتاب «و دریا آتش گرفت» واقعا یک فیلمنامه آماده است و کارهای دراماتیک و جذاب‌سازی و پرکشش کردن داستان در این کتاب انجام شده و پایان بندی فوق‌العاده زیبایی دارد.
فاطمه سلطانی، نویسنده این کتاب نیز در ادامه با بیان اینکه کتاب «و دریا آتش گرفت» رمانی بر اساس زندگی شهید محمد اویسی است، افزود: در این کتاب حداکثر تلاشمان را کرده‌ایم تا بتوانیم نسل جدیدمان را که چهل سال با شهدا فاصله زمانی دارند، جذب کند.
گفتنی است این کتاب، چهارمین اثر تولید شده توسط ستاد کنگره ملی شهدای استان قم است و پیش از این، کتاب‌های «معبد زیرزمینی»، «جنگ پرملات» و «مرغداری در میدان جنگ» با همکاری انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسیده است.
پاسدار شهید «محمد اویسی» در تاریخ یکم مهر ۱۳۳۶ در محله پنجعلی قم چشم به جهان گشود؛ وی مسئولیت واحد عملیات سپاه تهران و منطقه ۱۰ کشور را به عهده گرفت و سرانجام در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۲ زمانی که جهت آموزش نظامی در ساختمان آموزش نیرو‌ی تکاوری در چالوس به سر می‌برد، طی حادثه‌ای به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights