×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
قراردادِ اعطای بورسیه‌ی تحصیلی به ۵۵۰ دانش‌آموز و دانشجو در قم امضا شد / بورسیه‌شدگانِ قم نگرانِ تامین هزینه‌های تحصیلی خود نباشند

در جلسه‌ی امضای قرارداد بورسیه دانش‌آموزان دارالاکرامِ قم که روز گذشته برگزار شد، مدیر کل امور اجتماعی استانداری، دکتر غریب؛ معاونت مدیرکل آموزش و پرورش، قاسمی‌نیا؛ معاونت کمیته امداد، جوشقانی؛ حسینی و اصطهباناتی از اداره بین‌الملل حرم مطهر و نیز تعدادی از اعضای شورای راهبردی دارالاکرام حضور داشتند.

مدیریت دارالاکرامِ قم، منوچهر دهشیری، در این جلسه با بیان اینکه در ایران بیش از ۷۵۰۰ دانش‌آموز مستعد تحصیل فاقد سرپرست موثر به عضویت این موسسه درآمده‌اند، افزود: در قم بیش از ۷۲۰ دانش‌آموز بورسیه تحصیلی شده‌اند که۱۵۴ نفر از آنها توانمند و فارغ‌التحصیل شده‌اند و دیگر نیازی به حمایتِ موسسه ندارند و تعدادی هم خود به عنوان همیار آموزشی و مالی، حمایتگرِ دیگر دانش‌آموزان هستند.

وی گفت: هر ساله در آستانه‎‌ی سال تحصیلی جدید در حضور مادران قرارداد دریافت بورسیه تحصیلی با دانش‌آموزان برای یک سال امضا می‌شود و دانش‌آموز با امضای قرارداد، متعهد به انجام مفاد آن می‌شود.
دهشیری افزود: تاکنون در ۳ مرحله با بیش از ۵۵۰ نفر قرارداد امضا شده است.

مدیر دارالاکرامِ قم ادامه داد: آنچه در این موسسه مورد توجه قرار گرفته حفظ کرامت انسانی است، چون دانش‌آموزان بورسیه تحصیلی هستند و دریافتی کمک‌هزینه تحصیلی به معنی دریافت صدقه نیست؛ هدف توانمندسازی کودکان و مادران است تا از چرخه فقر خارج شوند.

دهشیری افزود: با توجه به اینکه توانمندسازی و اشتغالزایی یکی از فعالیت‌های موسسه است، اکنون بیش از ۵۰ نفر از مادران توانمند شده‌اند و می‌توانند با تولیدات خود مخارج خانواده را تامین کنند. دارالاکرام توانمندسازی واشتغالزایی مادران را به صورت کامل اجرایی کرده است؛ به همین مناسبت از دکتر غلامرضا دشتی‌منش، مدرس و پژوهشگر در حوزه اکوسیستم کارآفرینی و اخلاق کسب و کار، دعوت شد تا جلسات کارآفرینی را در قم تکمیل کند.
مدیر موسسه اظهار کرد: دارالاکرام استعدادیابی را سرلوحه قرار داده است؛ بر همین اساس با کمک‌ها و حمایت‌های موسسه بیش از ۳۰ دانش‌آموزِ قم در بخش رشته‌های ورزشی و مفاهیم قرآنی به صورت تخصصی در استان، کشور و آسیا مقام‌ آورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شعبه قم ۲۲ دانشجو مشغول تحصیل هستند که ۴ نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند.

دهشیری بیان کرد: دارالاکرام یک سازمان مردم‌نهاد و غیردولتی است که با کسبِ مجوز از وزارت کشور فعالیت می‌کند؛ منابع مالی این موسسه از طریق خیرین دریافت می‌شود که به حساب دانش‌آموزان واریز و به صورت شفاف گزارش داده می‌شود.

او ادامه داد: دارالاکرام افتخار می‌کند که با کمک ۱۶۰ همیار در بخش‌های مددکاری اجتماعی؛ آموزشی؛ درمانی؛ فرهنگی و اشتغال به صورت رایگان به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها خدمات ارائه می‌دهد.

دهشیری ضمن تشکر از همیاران و بانیان خیر افزود: این موسسه آمادگی دارد دانش‌آموزان مستعد تحصیل فاقد سرپرست موثر استان قم را که در خطر ترک تحصیل هستند با کمک خیرین پذیرش کند.

وی در پایان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت معرفی دانش‌آموز، همیار آموزشی و درمانی با مطالعه‌ی سایت دارالاکرام و مراجعه به سامانه به مهربانی در حمایت از دانش‌آموزانِ موسسه مشارکت کنند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights