×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی طی سخنانی در ادامه سلسله نشست‌های تفسیر سوره عنکبوت در حرم بانوی کرامت با تشکر از عنایت تولیت حرم مطهر نسبت به برگزاری این نشست‌ها، گفت: از خادمان حرم مطهر و صدا و سیما که در راستای برگزاری این جلسات تلاش کرده‌اند سپاسگزارم.
وی افزود: طبق روایت شب عید فطر شب جایزه است چرا که خداوند امشب بی حساب اجر و ثواب اعطا خواهد کرد.
رفیعی خاطر نشان کرد: رسول نبی گرامی اسلام می فرماید خداوند در روز عید فطر فرشتگانی را به تمام شهرها و بلاد ارسال می کند و آن‌ها با همدیگر ندا می دهند ای امت محمد(ص) از منازل خود به سمت خدای کریم خارج شوید و در منزل نمانید چون امروز خداوند گناهان بزرگ را عفو و ثواب عظیم عطا می کند.
استاد حوزه علمیه تاکید کرد: در روز عید فطر انسان نباید نسبت به دعا نمودن بخل بورزد چرا که طبق روایت خداوند در زمان اجتماع  دعای انسان ها را مستجاب خواهد کرد.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: بر اساس روایات روز عید فطر شبیه ترین روز به روز قیامت است و توصیه شده است زمانی که از منازل خود به سمت محل نماز خارج می شوید به یاد بیاورید لحظه ای که از قبر بیرون می آیید و به سمت خدا می روید و زمانی که در محل نماز می ایستید به یاد بیاورید زمانی که برای حسابرسی نزد خداوند وقوف می کنید و زمانی که به خانه خدا رجوع می کنید به یاد بیاورید که به سمت بهشت می روید.
سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: دعای ۴۵ صحیفه سجادیه که دعای وداع با ماه مبارک رمضان است حاوی نکات مهمی  در خصوص این ماه مبارک است که وداع در این ماه به وداعی سخت و جدایی غم انگیز تعبیر شده است.
رفیعی در ادامه گفت: مرحوم آیت الله مشکینی در درس اخلاق خود همواره به طلبه ها می فرمودند خواندن درس و انجام واجبات ضروری است و مستحبات در درجه بعدی قرار دارد و نباید اینگونه باشد که واجب را فدای مستحب کنیم.
وی تاکید کرد: عده ای خمس و زکات پرداخت نمی کنند اما سرپرستی ایتام را بر عهده می گیرند که این کار،  وجوب خمس و زکات را ساقط نمی کند و در حقیقت این کار فدا نمودن واجب برای یک امر مستحب است.
کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: طبق فرموده حضرت علی علیه السلام، خواندن نماز، گرفتن روزه ماه رمضان، پرداخت زکات، حج، امر به معروف و نهی از منکر و خدمت به همسر و خوش خلقی با همسر از جمله واجبات است که نباید ترک شود.
رفیعی تاکید کرد: خوش اخلاقی در خانه باعث عبور راحت از پل صراط است و مایه برکت مادی و معنوی در زندگی خواهد بود.
وی یادآور شد: دومین وظیفه اصلی انسان بعد از انجام واجبات، ترک محرمات است که تهمت به انسان‌های پاکدامن،  ناسزاگویی، شرب خمر، کم فروشی، گواهی باطل و فرار از جهاد از جمله محرمات است که در خطبه عید فطر حضرت علی علیه السلام به آن‌ها اشاره شده است.
رفیعی خاطرنشان کرد: ورود به زندگی خصوصی افراد، انتشار تصاویر خانوادگی دیگران و نشر زندگی خصوصی مردم جایز نیست حتی اگر یک هنرپیشه‌ای در یک کشوری بدون حجاب است جایز نیست که از او عکس گرفته یا در فضای مجازی تصویر او را پخش کنیم.
وی با توصیه به دولتمردان، خیرین و ثروتمندان گفت: مردم عاشق نظام هستند و همه جوره پای این نظام ایستاده‌اند اما التهابات بازار و مشکلات اقتصادی بسیار زیاد است و جوانان برای ازدواج دچار مشکل هستند که تا این مشکلات و  زیرساخت ها حل نشود امیدی به افزایش جمعیت نیست.
رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: عده‌ای از ثروتمندان به خاطر التهاب بازار اموالشان چندین برابر شد و این فرصتی برای آن‌هاست که بینی و بین الله به فقرا کمک کنند، چون جامعه نیاز به خدمت خیرین دارد و این افراد باید به ایتام و مستاجرین کمک کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights