×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
شهدای جهاد سازندگی از مظلوم ترین شهدای جنگ هستند

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری پنجشنبه شب در اجلاسیه ۶۰ شهید جهاد سازندگی قم که در سالن همایش باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس قم برگزار شد، اظهار کرد: شهادت امری الهی و معنوی است که ذهن انسان قادر به فهم و درک این مقام والا نیست.

وی گفت: انسان نمی‌تواند جایگاه شهید و شهادت را بفهمد و خداوند در قرآن کریم شهادت را به معامله‌ای تشبیه کرده که خریدار آن فقط خدای متعال است‌.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خداوند خریدار شهادت است و کالای مورد معامله بین مومن و خداوند، جان است که شهید هر آنچه در اختیار دارد تقدیم خدا می‌کند که پاداش چنین افرادی بهشت است.

وی افزود: امام علی(ع) فرموند «هیچ چیز با ارزش‌تر از جان انسان نیست و این جان را نباید به ارزانی فروخت چرا که بهای آن بهشت است».

ذوالنوری ابراز کرد: شهدا نیازمند برگزاری یادواره‌ها نیستند و در این دوران قحط معنویت باید متوسل به این شهدا شد چراکه این اقدام نمی‌گذارد فراموشی به سراغ ما بیاید.

وی گفت: حضرت علی (ع) در خصوص مقام شهید فرمودند «وقتی رزمنده‌ای نیت رفتن به جبهه می‌کند، خداوند برگه برائت از جهنم را برای او امضا می‌کند و وقتی پای در جبهه می‌گذارد روی بال ملائکهالله است.

نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: در روایت داریم هر شهید ۷۰ نفر را شفاعت می‌کند و در روز قیامت بین اهل محشر، کسانی که با شهیدی آشنایی داشتند با هم رقابت می‌کنند تا بگویند که به شهید نزدیک تر بوده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهدای جهاد سازندگی از مظلوم ترین شهدای جنگ هستند، اضافه کرد: جهادگران جهاد سازندگی، قبل از جنگ در مسیر آبادانی مناطق محروم در خدمت مردم بودند و در ادامه نیز در دفاع مقدس خدمات جهاد ویژه‌ای داشتند.

وی‌ ادامه داد: قبل، حین و بعد از عملیات‌های دوران دفاع مقدس وظیفه جهاد سازندگی بسیار سنگین بود، چرا که ایجاد خاکریز و سنگر و همچنین آماده کردن مناطق عملیاتی از جمله وظایف جهادگران بود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شجاعت و فداکاری جهادگران در دوران دفاع مقدس از نیروهای اطلاعات عملیات نیز بالاتر بود و این عزیزان پیشتاز رزمندگان بود و اجر آنان قابل مقایسه با سایرین نیست، زیرا آنان روی لودر هیچ دفاعی در برابر گلوله‌های دشمن نداشتند و این نشان از بالاترین ایثار است.

ذوالنوری با تاکید بر اینکه دشمن روحیه جهادگری و تفکر شهادت را هدف قرار داده است، افزود: امروز می‌بینم که در اغشاشات اخیر شعارهای اقتصادی و سیاسی کمتر دیده شد و ارزش‌های دینی و اسلامی هدف قرار گرفته شده است.

وی گفت: دشمن امروز به اهمیت جایگاه ولایت فقیه پی برده و به همین دلیل تلاش می‌کند تا این عمود خیمه کشور و ارزش های دینی همانند حجاب را هدف قرار دهد تا بی عفتی رواج یابد و نسل آینده دچار چالش شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد:‌ اغتشاشگران مسجد ابوذر تهران و مسجد سبزه میدان در رشت و جوان موکب‌دار مشهدی را به آتش کشیدند و به شهادت رساندند و این نشان می‌دهد که دشمنان از همین مسجد و تفکر حسینی ضربه خوردند که به آنها حمله می‌کنند.

وی تصریح کرد: مردم با وجود سختی‌های معیشتی حاضر به پیوستن به اغتشاشگران نشدند که این امر نشان از بصیرت ملت بزرگ ایران دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: طلبه شهید آرمان علیوردی مظلومانه به شهادت رسید و با ضربات چاقو وی را مورد حمله قرار دادند و از خواستند که به امامش توهین کند که زیر بار نرفت.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز بیش از گذشته نیازمند روحیه جهادی و شهادت هستیم تا بتوانیم کشور را حفظ کنیم و مسئولان باید در خط شهدا قدم بردارند و مشکلات مردم را حل کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights