×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی غروی نایینی (ره) افتتاح شد

مدیر دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی میرزا محمدحسین غروی نایینی(ره) در حاشیه این مراسم در گفت‌وگویی اظهار کرد: بزرگان علم و عمل، تمام اندیشه و فکر خویش را در میان آثارشان برای نسل پس از خود ثبت کرده‌اند که از دست رفتن این اندیشه‌ها، برای ما و آیندگان ما، خسارت و زیان است.

 

دکتر مرتضی توکلی افزود: همین دغدغه‌ها، یعنی دغدغه از دست دادن اندیشه‌های حکیمانه آن محقق فرزانه که لسانش مجرای چشمه‌های حکمت قلبش بود، انگیزه‌ای برای ارادتمندان آن فقیه وارسته شد تا با پایه‌گذاری «دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی میرزا محمدحسین غروی نایینی(ره)» به حراست از این سرمایه گران بپردازند.

 

وی افزود: حفظ آثار حضرت آیت‌الله العظمی میرزای نایینی(ره) از سه جنبه قابل توجه است، یکی جمع‌آوری کامل آثار مربوط به ایشان، تا آن چه باقی مانده است، از دست نرود و دوم جلوگیری از انتساب مطالبی که از آنِ ایشان نیست و جنبه سوم همکاری و هم‌اندیشی این دفتر در تولید و انتشار سایر اندیشه‌های علمی و سیاسی ایشان در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی داخل و خارج کشور است.

 

وی گفت: بی‌شک جنبه دوم به هوشیاری عموم دوستداران آن فقیه و عالم ربانی نیز بستگی دارد، چرا که آنان می‌توانند با عنایت به مطالب مورد تأیید این دفتر و بی‌توجهی به شایعات و مطالبی که از منابع مجهول و نامعتبر، به ویژه در فضای مجازی منتشر می‌شود، راه را برای سوءاستفاده‌کنندگان ببندند.

 

توکلی بیان کرد: این دفتر برای انجام این رسالت مهم، با بهره‌گیری از بایگانی (آرشیو) غنی و ارتباط با نزدیکان و کسانی که سال‌ها از محضر شاگردان آن عالم بزرگ بهره برده‌اند، سعی در تولید آثاری مستند و قابل اطمینان دارد.

 

انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights