×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند در ناوگان اتوبوس‌رانی تا تسریع در راه‌اندازی کارواش مکانیزه

دکتر سید مرتضی سقاییان‌نژاد در بازدید سرزده از سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با تأکید بر لزوم نظارت دقیق و میدانی بر عملکرد ناوگان اتوبوس‌رانی و رانندگان آن اظهار داشت: ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم به‌عنوان مهم‌ترین ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید بهترین خدمات را به شهروندان ارائه دهد.

وی پرداخت نقدی کرایه اتوبوس را بی‌معنا دانست و افزود: باید تلاش کنیم پرداخت‌های نقدی در اتوبوس‌ها حذف شود و این کار نیاز به فرهنگ‌سازی استفاده از قم‌کارت و ارائه امکانات متنوع دیگر مانند نصب دستگاه پوز در اتوبوس‌ها به‌صورت گسترده است.

شهردار قم سپس در بازدید از بخش‌های مختلف سازمان اتوبوس‌رانی و گفتگو با کارکنان این سازمان تصریح کرد: باید برای استفاده بهینه از توانمندی‌های نیروهای انسانی همسو با سطح تحصیلات آن‌ها استفاده شود،

سقائیان‌نژاد همچنین با اشاره به لزوم ارائه خدمات بدون هیچ‌گونه اختلال، برنامه‌ریزی دقیقی برای انبارداری لوازم‌یدکی و تجهیزات موردنیاز را یادآور شد تا هیچ اتوبوسی به علت نبود لوازم‌یدکی از چرخه خارج نشود.

وی بر استفاده از سامانه‌های هوشمند در نظم دهی به خطوط تأکید کرد و گفت: برای ایجاد نظم ترافیکی و دسترسی شهروندان به اطلاع از زمان تردد و توقف اتوبوس‌ها باید از سامانه‌های هوشمند بهره برد و سازمان می‌تواند از اختیار استفاده از ظرفیت‌های قانونی در عقد قرارداد‌ها بر اساس فرآیندهای دقیق به این منظور استفاده کند.

دکتر سقائیان‌نژاد ادامه داد: باید از تجارب شهرهای موفق در این حوزه استفاده کنیم و تمام سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی مانند تاکسی، اتوبوس، ون و میدلباس را نیز در شهر قم اجرایی کرده و به شهروندان خدمات مطلوبی را ارائه دهیم.

وی از خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و خرید ۵۰ دستگاه ون جدید توسط شهرداری قم خبر داد و گفت: باید جدا از سایر ناوگان حمل‌ونقل عمومی مانند تاکسی ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر فعال باشد و تغییرات خطوط اتوبوس‌رانی بر اساس نظرات شهروندان بازطراحی و راه‌اندازی شود.

شهردار قم  در پایان ضمن صدور دستور ویژه برای تسریع در تکمیل عملیات احداث کارواش جدید اتوبوس‌ها خاطرنشان کرد: باید توجه ویژه به نگهداری دقیق و اصولی ناوگان انجام بشود تا با سرویس به‌موقع کاهش و به حداقل رسیدن تعمیرات اتوبوس‌ها را شاهد باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights