×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشریح جزییات متمم اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به قم/هزار و ۹۴۹ میلیارد تومان اعتبار جدید در چه پروژه‌های هزینه می‌شود؟

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، گفتنی است، از این مبلغ هزار میلیارد تومان برای احداث تصفیه‌خانه و خط انتقال فاضلاب پردیسان تا تقاطع عمار یاسر و کمربندی امام علی(ع) در نظر گرفته‌شده است که تعهد ۵۰۰ میلیارد آن با سازمان برنامه‌وبودجه کشور و ۵۰۰ میلیارد آن با وزارت نیرو تا سال ۱۴۰۳ است.

همچنین مبلغ ۸۰ میلیارد تومان نیز برای بهسازی شبکه انتقال برق و روشنایی معابر روستایی سطح استان توسط وزارت نیرو در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اختصاص‌یافته است.

مبلغ ۳۰ میلیارد تومان نیز از محل مسئولیت اجتماعی نفت در اختیار استانداری برای کمک به انجام پروژه‌های راه‌سازی، بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی استان در سال ۱۴۰۲ اختصاص‌یافته است.

لازم به ذکر است، به‌منظور رفع نقاط حادثه‌خیز نیز مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از محل وزارت نفت در نظر گرفته‌شده است.

مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل کتابخانه‌ آیت‌الله مرعشی نیز توسط وزارت نفت در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اختصاص‌یافته است.

همچنین به‌منظور بهسازی ساختمان مرکز بهداشت و درمان شهرستان کهک، مبلغ ۲ میلیارد تومان از محل وزارت نفت در سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی‌شده است.

یادآور می‌شود؛ برای پروژه تکمیل ساختمان و مجتمع آموزشی درمانی ایمان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است که ۳۰ میلیارد تومان آن توسط سازمان برنامه‌وبودجه و ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیزات توسط خیرین در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تأمین خواهد شد.

مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل محوطه‌سازی اردوگاه دانش‌آموزی ۱۵ خرداد توسط سازمان برنامه بودجه تا آخر خردادماه ۱۴۰۳ تعهد شده است.

همچنین تکمیل مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) نیز توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور تا خرداد ۱۴۰۳ با اعتباری ۱۰ میلیارد تومانی انجام خواهد شد.

گفتنی است، ۵ میلیارد تومان اعتبار نیز برای تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی قم توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در نظر گرفته‌شده است.

همچنین مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل و بهسازی گلزار شهدای استان توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور در سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ در نظر گرفته‌شده است.

مبلغ ۹۰ میلیارد تومان نیز برای بهسازی و آسفالت ۱۸ کیلومتر محور – آوه، که ۵۰ میلیارد تومان آن توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور و مبلغ ۴۰ میلیارد تومان قیر توسط وزارت راه و شهرسازی تا پایان سال ۱۴۰۳ تخصیص‌یافته است.

لازم به ذکر است، برای پروژه تکمیل قطعه اول پروژه چهار خطه محور قدیم قم-تهران نیز ۱۵۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور، ۵۰ میلیارد تومان قیر توسط وزارت راه و شهرسازی تا پایان سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته‌شده است.

همچنین مبلغ ۹۰ میلیارد تومان نیز برای روکش آسفالت محور قم-جعفریه پیش‌بینی‌شده است که ۵۰ میلیارد آن توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور و ۴۰ میلیارد نیز قیر توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین خواهد شد.

پروژه رفع نقاط حادثه‌خیز استان قم نیز با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور، ۲۰ میلیارد تومان توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و ۱۰ میلیارد تومانی وزارت نفت در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در دستور کار قرار خواهد گرفت.

خاطرنشان می‌شود؛ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای بازآفرینی محلات شهری توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته‌شده است.

همچنین مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای بهسازی و روکش آسفالت محور قم-اراک(۲۰ کیلومتر) توسط ۲۰ میلیارد تومان سازمان برنامه‌وبودجه کشور و ۲۰ میلیارد تومان قیر توسط وزارت راه و شهرسازی تا خرداد ۱۴۰۳ اختصاص‌یافته است.

مبلغ ۲ میلیارد تومان برای به‌روزرسانی تجهیزات سامانه هشدار سیل مرکز تحقیقات هواشناسی استان قم توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته‌شده است.

همچنین به‌منظور تکمیل اتصال خط آهن به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به ترتیب مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور و ۱۰۰ میلیارد تومان توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تا خرداد ۱۴۰۳ اختصاص‌یافته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights