×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نرم‌افزار درایه النور ۳ و نرم‌افزار کتابخانه رجال شیعه و اهل‌‌سنت رونمایی شد

آیین رونمایی از دانشنامه تخصصی رجال شیعه با عنوان درایه النور ۳ و نسخه دوم نرم‌افزار کتابخانه رجال شیعه و اهل‌‌سنت، امروز پنجشنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱ با حضور علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه حدیث برگزار شد.

گفتنی است، در این مراسم که در ساختمان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) برگزار گردید، از نرم‌افزار درایه النور ۳ که به بازسازی و ارزیابی ۱۸۳۷۰۷ سند از کتب حدیثی مهم شیعه پرداخته است و کتابخانه‌ای حاوی متن ۵۸ عنوان در ۲۹۵ جلد کتاب رجالی و حدیثی را نیز ارائه کرده، رونمایی شد.

همچنیبن در کنار نرم‌افزار درایه النور ۳ از نرم‌افزار کتابخانه رجال شیعه و اهل‌‌سنت ۲ که مشتمل بر متن کامل ۲۵۸ عنوان کتاب در ۹۴۷ جلد، در موضوعات گوناگون: اصول و قواعد علم رجال، فواید رجالی، معاجم رجال‌الحدیث، کتب ثقات و ضعفا، مشترکات، اَنساب، کتب طرق و مشیخه، تحقیق الأسناد، طبقات صحابه، طبقات محدثان، تراجم، فهارس و کتاب‌شناسی از شیعه و اهل‌سنّت است نیز رونمایی گردید.

در این مراسم که با حضور پژوهشگران و حدیث‌پژوهان به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد شجاع‌الدینی زید عزه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسین بهرامی زید عزه و حجت‌الاسلام والمسلمین استاد سید محمد جواد شبیری زنجانی زید عزه به سخنرانی پرداختند.

اخبار تفصیلی این مراسم متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights