×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
مسابقات مرحله کشوری معارفی قرآن در قم برگزار می‌شود/ حضو ۷۴ فعال برتر قرآنی در قم

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به برگزاری مرحله کشوری مسابقات معارفی قرآن کریم به میزبانی استان قم اشاره و اظهار کرد: برای نخستین بار در این مسابقات به مفاهیم و محتوا توجه شده که رویکرد بسیار خوبی است.
وی افزود: چنانچه قم بتواند میزبانی خوبی داشته باشد که همه تلاش‌ها هم در همین راستا صورت گرفته، می‌توانیم دبیرخانه دائمی مسابقات را در قم راه‌اندازی کنیم و همچنین در آینده و با حمایت‌های لازم، میزبانی مسابقات بین‌المللی معارفی باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه قم سهم بسزایی در توسعه معارف قرآن کریم و اهل بیت دارد گفت: با اینکه این سبک از مسابقات برای نخستین بار در سطح کشور اجرایی شده، اما استقبال از آن در استان‌های مختلف گسترده بوده است.
وی ادامه داد: مسابقات در چهار مرحله منطقه‌ای، شهرستانی و استانی برگزار شده و ۷۴ نفر شامل ۳۷ نفر از خواهران و ۳۷ نفر از برادران که پنج نفر از آنها از استان قم هستند به مرحله کشوری راه یافته‌اند.
اسکندری با اشاره به ضرورت رساندن پیام قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از قم به سراسر ایران و جهان گفت: چنانچه بتوانیم مسابقات بین‌المللی معارفی را در قم راه‌اندازی کنیم، به این مهم دست می‌یابیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: مردم دنیا تشنه معارف قرآنی و اهل بیتی هستند و هر چند حاکمیت‌ها در کشورهای غربی با تمام ابزارهای موجود در راستای کمرنگ کردن این معارف تلاش می‌کنند ولی مردم با حاکمیت‌ها تفاوت دارند و پذیرش این معارف بسیار بالاست.
وی عنوان کرد: اسلام سیاسی دارای پیام‌های نابی است که باید از منشأ یعنی استان قم و مرکز تشیع به جهان برسد.
اسکندری با بیان اینکه محور برگزاری مسابقات قرآنی هم باید همین مسئله یعنی مفاهیم و محتوا و رساندن آن به گوش جهانیان باشد گفت: در این بین رسانه‌ها نقش مهمی دارند و می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به تلاش همیشگی رسانه‌های استکباری برای تخریب و تخطئه‌ی حقیقت خاطرنشان کرد: از دوران صدر اسلام نیز دشمنان علیه پیامبر اکرم(ص) هجمه می‌کردند و امروز هم علیه مقدسات و ولایت فقیه، کاریکاتور می‌کشند و فحاشی می‌کنند ولی ما باید نگاه جهانی داشته باشیم.
اسکندری در ادامه به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای برگزاری مرحله نهایی مسابقات معارفی قرآن کریم اشاره و ابراز کرد: متسابقین عصر روز هفتم بهمن ماه وارد قم می‌شوند و مراسم افتتاحیه از ساعت ۹ روز شنبه هشتم بهمن ماه در مجتمع امامزاده سید علی(ع) آغاز خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: قرائت پیام صوتی آیت‌الله جوادی آملی و سخنرانی آیت‌الله اعرافی، از جمله بخش‌های این مراسم است.
وی گفت: عصر همان روز، آزمون کتبی تمام رشته‌ها برای برادران و خواهران، همان روز و از ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.
اسکندری تصریح کرد: مسابقات مربوط به خواهران، روز یکشنبه ۹ بهمن ماه در تمام رشته‌ها در دو نوبت ۸ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۲۱ و مسابقات مربوط به برادران روز دوشنبه ۱۰ بهمن نیز در همین بازه‌های زمانی تدارک دیده شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری مراسم اختتامیه در نوبت صبح روز سه‌شنبه یازدهم بهمن ماه خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای فعالان قرآنی سراسر کشور باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights