×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 مهندس حسن بختیاری در دیدار با آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه قم و رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سخنانی با اشاره به اینکه قم در منطقه گرم و خشک قرار دارد، اظهار داشت: به همین دلیل محدودیت‌های منابع آبی همیشه به صورت طبیعی در این استان وجود داشته و شرایط خشکسالی هم در سال‌های اخیر شرایط را حادتر کرده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شرایط نیازمند تلاش و برنامه‌ریزی مجموعه مدیریتی آب و همکاری مردم در استفاده بهینه از این مایع حیاتی دارد، خاطرنشان کرد: نقش فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار مهم است که در این راستا اقدامات متنوعی برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اهمیت نقش فرهنگ‌سازی در بهبود مصرف انرژی، تصریح کرد: طلاب و روحانیون به‌ویژه ائمه جماعات، می‌توانند نقش بسزایی در حوزه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی به‌ویژه مصرف آب در این شرایط حساس داشته باشند.

وی مصرف تولید سالانه آب برای شهر قم را ۱۴۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و اذعان داشت: در سال جاری تاکنون حدود ۲٫۵ درصد افزایش مصرف داشتیم ضمن اینکه از منابع محدودی برخوردار هستیم.

بختیاری عمده‌ترین منابع آب استان را آب‌های سطحی دانست و گفت: در سال گذشته حدود ۸۰ درصد منبع تأمین آب استان سد کوچری بود که به علت وضعیت کیفیت مناسب، در حوزه کمی و کیفی نگرانی نداشتیم.

وی با اشاره به کاهش حدود ۵۰ درصدی سهم قم از سد کوچری یادآور شد: به همین دلیل بالاجبار بخشی از آب شهر قم را از سد ۱۵ خرداد و بخشی رو از چاه‌های داخل شهر تأمین کردیم که باعث بالاترین شوری آب در ماه‌های اخیر شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم بر ضرورت همکاری مردم در کاهش مصرف و استفاده بهینه از آب در راستای پایداری در شبکه تأکید کرد و صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در مصارف را در گذر بدون مشکل از شرایط فعلی مهم ارزیابی کرد و گفت: هر چه قدر صرفه‌جویی بیشتر باشد، برداشت کمتری از چاه‌ها خواهیم داشت که منجر به کاهش شوری آب در شهر خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights