×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرهنگ وقف برای خرید و اهدای کتاب را احیا کنیم

به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و با مشارکت نهضت سواد آموزی استان، نشست کتابخوان نوسوادان با موضوع «نماز و بسیج» همزمان با هفته بسیج، با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم و مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در کتابخانه مرکزی قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام و المسلمین قاسمی نیا با اشاره به نقش نشست های کتابخوان در ترویج کتابخوانی گفت: نشست های کتابخوان، بهانه ای هستند برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و با توجه به همکاری های مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و نهضت سواد آموزی، خوشحالیم که به بهانه هفته کتاب دورهمی با محور کتاب و با حضور نوسوادان تشکیل داده ایم.

وی افزود: مطالعه و علم آموزی در اسلام جایگاه والایی دارد و از این حیث، کتابخانه نیز همچون مسجد مکانی مقدس است؛ چرا که زمانی که در کتابخانه حضور داریم، در محضر دانشمندان و بزرگان هستیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: فرهنگ کتابخوانی از خانواده شکل می گیرد و پدر و مادر کتابخوان، فرزندان کتابخوان نیز تربیت می کنند؛  بنابراین یکی از برنامه های ما برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می تواند در زمینه آموزش مهارت های زندگی و اهمیت کتابخوانی به زوج های جوان باشد.

قاسمی نیا با تاکید بر نقش فرهنگ وقف در ترویج کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: یکی از فرهنگ های خوب که می تواند در حوزه کتاب و کتابخوانی تحول آفرین باشد، ترویج فرهنگ وقف کتاب است؛ خوشبختانه در حال حاضر واقفین در زمینه ساخت مدرسه یا کتابخانه فعالیت می کنند اما این کافی نیست و باید وقف های زیادی در جهت اهدا و خرید کتاب صورت گیرد.

وی همچنین در پایان با اشاره به هفته بسیج ابراز داشت: در سخنان اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر اهمیت خودسازی و معنویت بسیجیان تاکید شد و این نشست نیز که با موضوع بسیج و نماز تشکیل شده است بر همین نکته تاکید دارد؛ چرا که بسیج یعنی مبارزه با دشمن بیرون و نماز خط مقدم مبارزه با دشمن درون است.

در این نشست همچنین، فرشته حاج بابایی با معرفی کتاب پیوند های نماز نوشته محسن قرائتی؛ اعظم مهدی زاده با معرفی کتاب نقش نماز در تشکیل شخصیت جوانان نوشته حمیدرضا کریمی و جمعی از نویسندگان و مریم شهبازی با معرفی کتاب قطره ای از دریای نماز نوشته مهدی اسماعیل پور، تجربیات مطالعاتی خود را به اشتراک گذاشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights