×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتقاد حجت‌الاسلام مؤمنی از سکوت سلبریتی‌ها در حادثه شیراز/مشکلات کشور با بی‌ادبی و بی‌حرمتی برطرف نمی‌شود

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در محفل معارفی شنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: در میان امامزادگان حضرت عبدالکریم حسنی علیه السلام دارای ویژگی‌هایی هستند و معصوم راجع به ایشان مطالبی بیان کرده و ایشان محضر چند امام معصوم را درک کرده و از حضرات استفاده برده است.

وی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم علیه السلام برای حفظ روایات مجبور به هجرت شدند و زحمات زیادی را در این راه متحمل شدند، گفت: حضرت عبدالعظیم علیه السلام دارای مقام و رتبه بلندی است و در بلندی مقام ایشان همین بس که امام هادی علیه السلام درباره زیارت ایشان اینگونه فرمودند که هر کسی ایشان را در ری زیارت کند مانند کسی است که امام حسین علیه السلام را در کربلا زیارت کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ابراز کرد: عبدالعظیم حسنی خدمت امام هادی علیه السلام رسید و ایشان خطاب به او فرمودند «آفرین بر تو ای اباالقاسم، تو واقعا دوست ما هستی» و همین یک جمله برای مقام ایشان کافی است.

وی با بیان اینکه برخی افراد به خاطر عملکردشان به رتبه و جایگاهی می رسند که امام معصوم آن‌ها را دوست خود خطاب می کند، گفت: حضرت عبدالعظیم علیه السلام با این که این تعریف را نسبت به خود شنید مغرور نشد و باورهای خود را به امام عرضه کرد تا اگر اعتقاد نادرستی دارد خود را اصلاح کند ولی امام هادی علیه السلام اعتقادات او را تأیید کرده و فرمودند این همان دینی است که خدا و رسول به آن راضی شدند.

مؤمنی با بیان اینکه خیلی مهم است که انسان خود را ارزیابی کند که در چه مسیری قدم بر می دارد، گفت: جوانانی که این روزها فضا را نا امن کرده اند لحظه ای فکر کنند که چه می کنند و به چه چیزی دارند لطمه می زنند؛ ما در منطق دینی مان بی ادبی و بی حرمتی نداریم و اگر اشکالی هست با بی ادبی و بی نزاکتی برطرف نمی شود.

وی افزود: اگر به کشورهای همسایه خود نگاه کنیم قدر نعمتی که داریم را می‌دانیم زیرا وقتی آب را گل آلود کنیم کسی که از این آب ماهی می‌گیرد دشمن است؛ اتفاقی که در حرم مطهر شیراز افتاد نشان داد که اگر اسلحه به دست این افراد بیفتد دیگر نگاه نمی کنند که چه کسی مقابلشان ایستاده است.

استاد حوزه علمیه گفت: رهبر یک جامعه مانند پدر جامعه است و طبق روایت باید پدر را اکرام کنیم.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی کشور با هر کسی که به هر نحوی عامل ایجاد اغتشاش است و آب به آسیاب دشمن می ریزد باید مقتدرانه برخورد کند.

مؤمنی با بیان اینکه امام هادی علیه السلام برای حضرت عبدالعظیم علیه السلام دعا کردند که خدا تو را در مسیر دین استوار بدارد، گفت: استواری در دین مانند این جوانی است که او را کتک می زدند تا به مقدسات توهین کند ولی او این کار را نمی کند و در اخر او را به شهادت می رسانند؛ تقاضای ما برخورد مقتدرانه با عوامل اغتشاشات است.

وی گفت: افرادی که در این نظام به واسطه هنر و ورزش به جایی رسیده اند و بر پایه یک اتهام واهی بیانیه صادر می کردند چرا برای شهادت همه اعضای یک خانواده جلوی چشم بچه خردسال بیانیه نمی دهند و سکوت کرده اند.

استاد حوزه علمیه در ادامه به موعظه های امام رضا علیه السلام به حضرت عبدالعظیم علیه السلام اشاره کرد و گفت: ایشان به حضرت عبدالعظیم فرمودند «به شیعیان ما امر کن که راست بگویند، امانت دار باشند، به زیارت هم بروند و با هم مهربان باشند و آبروی هم را حفظ کنند» که همه این توصیه ها برای امروز ما اثرگذار است ولی دشمن نمی‌خواهد که کلام اهل بیت در این کشور اجرا شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights