×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارائه تخفیف در حوزه شهری به پرستاران در هفته پرستار/آمادگی همکاری برای احداث بیمارستان کودکان در قم

حسین اسلامی در شصت و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به وقایع تاریخی روزهای آینده مانند عملیات موفقیت‌آمیز مروارید و ۷ آذر روز نیروی دریایی اظهار داشت: روز ۷ آذر همچنین با ترور شهید فخری زاده از دانشمندان ایران مصادف شده است، شهید بسیجی گمنامی که نه‌تنها در عرصه دفاعی کشور موفق بود، بلکه تمام توطئه‌های دشمن را از بیماری کرونا و ساخت کیت‌های آن را نیز پیش‌بینی کرده بود.

وی به تاریخ ۱۰ آذرماه و شهادت آیت‌الله مدرس نیز اشاره کرد و افزود: روز ۱۰ آذر که روز مجلس نامیده شده نماد مردم‌سالاری در ایران است، روز ۱۱ آذر نیز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی نیز واقع‌شده که باید به‌عنوان یکی از مدافعان کشور از وی تقدیر کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم سپس به‌روز ۹ آذر و میلاد حضرت زینب(س) توجه کرد و گفت: روز ۹ آذر مصادف با میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار است؛ شخصیتی که امام صادق(ع) وی را عالمه بدون معلم می‌نامد و پرچم‌دار نهضت امام حسین(ع) است و مهربانی وی باعث شده این روز را به نام روز پرستار نام‌گذاری کنند.

وی روزهای سخت کرونا را یادآور شد و تصریح کرد: روزهای سخت کرونا باعث شد تا بعد از روزهای دفاع مقدس، بانام پرستار بیشتر آشنا شویم و در روزهایی که نزدیک‌ترین افراد بیمار جرئت نزدیک شدن به آن را نداشتند، پرستاران در کنار بیماران باقی ماندند و دفاع مقدس دوم را رقم زدند.

اسلامی، پاداش پرستاری از قول پیامبر اسلام(ص) موردتوجه قرارداد و بیان کرد: سخت‌ترین گذر برای هر انسانی بعد از مرگ گذر از صراط است و پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید هر کس یک شبانه‌روز از بیماری مراقبت کند خداوند او را با پیامبر خلیل برمی‌انگیزد آنگاه از صراط همچون برق جهنده بگذرد.

وی با اشاره به موارد دیگری از احادیث پیرامون جایگاه پرستار گفت: جایگاه پرستار در دین اسلام جایگاه والایی بوده و امام صادق(ع) ثواب پرستاری از بیمار را بالاتر از اقامه نماز در مسجد می‌دانند و واقعیت این است که تا قبل از کرونا خدمات پرستاران ملموس نبود و کرونا سربازان گمنامی به نام پرستار را به جامعه معرفی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم پرستاری را مکمل خدمات پزشکی دانست و تصریح کرد: اقدامات پزشکی و پرستاری لازم و ملزوم هستند و در بازه کرونا نشان داد هرکدام به‌صورت مجزا اقدامات خودشان را داشته و هرکدام جایگاه ویژه خود را دارند و باید به‌درستی به آن نگاه کنیم.

وی در ادامه به تشکیل کمیته بانوان و امور خانواده در شورای شهر اشاره کرد و افزود: کمیته بانوان و امور خانواده بخشی برای پرستاران باز کند و به مسائل و مشکلات این صنف که بیشتر آنان را بانوان تشکیل می‌دهد رسیدگی کند، البته مدیریت شهری به خدمات جامعه پرستاران آگاه بوده و امیدواریم بتوانیم خدمات مطلوبی به پرستاران ارائه دهیم.

اسلامی تأکید کرد: شهرداری در هفته پرستار تخفیفاتی را به‌صورت مجزا به جامعه پرستاری ارائه دهد و اگر پرستاران مسائلی در حوزه شهری دارند بتوانند راحت‌تر به آن رسیدگی شود، شهرداری لایحه‌ای را برای ارائه این خدمات تا هفته آینده به مدت ۷ الی ۱۰ روزبه شورای اسلامی ارائه دهد.

وی در ادامه به موضوع ساخت بیمارستان کودکان اشاره کرد و گفت: شهرداری و شورای شهر از مرحله ساخت و عوارض و همچنین اگر زمین دولتی باشد، در بخشش ۱۰ درصد سهم شهرداری کمک می‌کند و خیرین نیز در ساخت مشارکت خواهند کرد و شما در تأمین زمین به اداره راه و شهرسازی مراجعه کنید تا جانمایی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights