×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
گام بلند دولت در راستای ارائه خدمات هوشمند به مردم

معاون استاندار قم در گفتگوی زنده با مجموعه خبری ساعت ۱۸:۳۰ شبکه استانی نور گفت: دولت سیزدهم در راستای ارائه خدمات به صورت هوشمند و الکترونیکی گام بلندی را برداشته و این موضوع را به عنوان یک تکلیف در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ قرار داده است که بر اساس این قانون مقرر شده، دستگاههای اجرایی خدمات خود را به صورت الکترونیکی و در قالب پنجره واحد دولت هوشمند به مردم ارائه دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم در ادامه به گام های دولت در راستای تسریع این روند اشاره کرد و گفت: در گام نخست ابتدا دستگاه های اجرایی برخی از خدماتشان را به صورت الکترونیکی به مردم ارائه میکنند سپس بر اساس قانون بایستی حداقل یک سوم از خدمات پر کاربردشان را به صورت هوشمند و از طریق پنجره واحد خود به مردم ارائه دهند و در نهایت تمامی این برنامه ها تا پایان دی ماه باید در سامانه ملی خدمات دولت هوشمند قرار بگیرند تا مردم بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.

معاون استاندار قم در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر خدمات برخی از دستگاه ها شناسایی شده و این تکلیف را انجام داده اند، به طور مثال در استان قم شرکت آب و فاضلاب، بیمه سلامت، شهرداری و … از جمله دستگاه هایی هستند که این کار را آغاز کرده اند.

سید مهدی قریشی ضمن معرفی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند گفت: مردم با مراجعه به سامانه my.gov.ir میتوانند انواع خدمات دستگاه های اجرایی را دریافت کنند.

وی در خصوص تکلیف واحدهای استانی دستگاه های اجرایی گفت: در پنجره خدمات استانی سامانه مذکور تاکنون هیچ دستگاه اجرایی استانی خدمات ارائه نداده است و صرفا در حال حاضر ۸ شهرداری از کل کشور در آن به ارائه خدمات پرداخته اند که خوشبختانه شهرداری قم نیز یکی از آنها میباشد.

وی در ادامه بیان کرد: طبق توافق و برنامه ریزی های صورت گرفته، خدمات استانی مشخص شده و منتظر تصمیم نهایی هستیم که آیا هر استانی به صورت مجزا سامانه ای را طراحی کند و یا اینکه این سامانه به صورت متمرکز در کشور طراحی‌ گردد و در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون استاندار قم در ادامه گفت: در حال حاضر اولویت دولت خدمات ملی میباشد که بخشی زیادی از خدمات دستگاه ها به صورت ملی قابل دسترس میباشد که بعنوان نمونه از جمله خدماتی که مردم در این ایام با آن سر و کار دارند خدمات مربوط به یارانه ها میباشد و مردم میتوانند به راحتی و با مراجعه به سامانه ملی و درج کد ملی و شماره تلفن همراه خود از وضعیت دریافت یارانه خود مطلع شوند.

وی در پایان گفت: هدف نهایی این است که متقاضی بتواند با مراجعه به یک سامانه جامع و با یک نام کاربری و یکبار احراز هویت به تمام خدمات دستگاه های اجرایی دسترسی داشته باشد که در حال حاضر نیز به صورت پراکنده خدمات الکترونیکی در برخی از دستگاه های استان نیز جهت سهولت در تسریع انجام کارهای‌ مردم فعال میباشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights