×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رهبر معظم انقلاب پیشرو و پیگیر مسائل دانش بنیان‌ها هستند/ دانش بنیان‌ها حرکت آفندی در حوزه اقتصاد هستند

سید مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم در آیین افتتاح مجتمع آزمایشگاهی تخصصی بخش کشاورزی در پارک علم و فنآوری پردیس فارابی دانشگاه تهران، توجه مدیران به علم و فنآوری را با اهمیت دانست و گفت: همواره یکی از دغدغه‌ها توجیه مدیران برای بکارگیری علم و فنآوری بوده ولی خوشبختانه در ایران شخص اول کشور یعنی مقام معظم رهبری خود پیشرو در این موضوع بوده و مطالبه می کند لذا این رویکرد کمک شایانی خواهد کرد تا شرکت های دانش بنیان بتوانند موضوعات مربوط به این حوزه را بهتر مدیریت و پیگیری کنند.

وی در ادامه افزود: طی سالیان اخیر در حوزه دانش‌بنیان اتفاقات بسیار خوبی در کشور رقم خورده است و قانون و آیین نامه‌های حمایتی مناسبی در راستای توسعه شرکت های دانش بنیان تصویب و ابلاغ شده است و قانون جهش تولید دانش بنیان نیز سال گذشته به همت مجلس شورای اسلامی و دولت اتفاق افتاد و این موضوع در نهایت سبب تدوین آیین نامه های خاص مربوط به هر حوزه دانش بنیان ها شد.

معاون استاندار قم اضافه کرد: لازم است مجموعه های مربوط به پارک علم و فنآوری و سازمان نظام مهندسی کشاورزی، ظرفیت های قانونی را شناسایی کنند تا بتوانند در حوزه دانش بنیان برای شرکت ها و فعالین به نحو مطلوبی از آن استفاده نمایند.

وی ادامه داد: معمولا شرکت ها و استارت آپ‌ها بیشتر درگیر حوزه های فنی بوده و خیلی نمی‌دانند که چگونه از ظرفیت های قانونی استفاده کنند، لذا میبایست افرادی که متولی کار هستند ، این کار را با جدیت دنبال کنند و با شناسایی ظرفیت ها و پیگیری از سوی پارک علم فنآوری که یکی از وظایف آن حمایت از دامش بنیان هاست حرکت کنند.

قریشی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری گفت: همانطور که رهبر انقلاب امسال را سال تولید دانش بنیان نام گذاری کردند، لذا لازم بوده موضوع دانش بنیان در همه امور مورد توجه قرار گیرد و اتفاقا مثال ایشان نیز در حوزه کشاورزی بود که این موضوع نشان دهنده اهمیت حوزه کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مزایای دانش‌بنیان شدن کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری است؛ در جلسه ای که وزیر جهاد کشاورزی نیز در آن حضور داشت، بیان شد که در حوزه مصرف آب ۱۷ میلیارد متر مکعب مقدار آبی است که مصرف دور ریز محصولات کشاورزی می‌شود، که این حجم آب چیزی حدود ۷ تا ۸ برابر ظرفیت سد دز میباشد، لذا اگر دانش بنیان‌ها در راستای توسعه محصولات کشاورزی برنامه ریزی کنند، قطع به یقین در این حوزه نیز افزایش بهره وری را خواهیم داشت.

معاون استاندار قم توجه استان به شرکت های دانش‌بنیان را مهم ارزیابی کرد و گفت: در چند ماه اخیر آیین‌نامه های مختلفی در رابطه با حوزه کشاورزی مصوب و توسط دولت ابلاغ گردیده است و در استان نیز ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان را تشکیل داده ایم و موضوع جلسه آتی نیز پیرامون کشاورزی و شرکت های دانش بنیان این حوزه خواهد بود.

قریشی از حمایت دولت به حوزه دانش بنیان اشاره کرد و گفت: رویکرد کشور به سمت حمایت از شرکت های دانش بنیان است و فرصتی به وجود آورده تا کسانی که اهل دانش و علم هستند بتوانند فعالیت نمایند و بتوانند در جهت افزایش اشتغال و اعتلای کشور تلاش کنند.

وی تولید دانش بنیان را نوعی حرکت آفندی دانسته و افزود: پیش از این عمده فعالیت های اقتصادی در راستای مقاوم سازی اقتصاد در برابر تکانه ها و افزایش تاب آوری بود یا همان اقتصاد مقاومتی ولی اکنون صرفا بحث دفاع مطرح نیست بلکه با رشد دانش بنیان ها نوعی حرکت آفندی برای توسعه اقتصاد و حرکت به سمت افزایش سهم در بازارهای جهانی از طریق دانش بنیان ها هستیم.

در این مراسم که با حضور برخی مدیران استانی و حجت الاسلام ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مجتمع آزمایشگاهی تخصصی بخش کشاورزی از شرکت های دانش بنیان استان که در پارک علم و فنآوری پردیس فارابی دانشگاه تهران مستقر بوده به بهره برداری رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights