×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آرامش مردم اولویت سازمان جهاد کشاورزی قم است

محمد رضا حاجی رضا با حضور در نماز جمعه شهر پردیسان در سخنرانی پیش از خطبه ها با اشاره به ۱۳۰ تن تولیدات کشاورزی در کشور گفت:بر اساس مستندات جهانی ایران در امنیت غذایی روند مناسبی دارد.
وی در ادامه افزود:به لطف خدا با توجه به ظرفیت خوبی که در بخش کشاورزی کشور داریم میتوانیم هم تامین کننده باشیم و هم متوانیم تولید کننده برای کشور های دیگر باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به اینکه کشاورزی استان قم را با ظرفیت تولید دام و طیور در کشور شناخته میشود گفت:بیش از ۹۰۰ هزار دام سنگین و سبک در قم تولید و نگهداری میشود و همچنین سالیانه ۳۲ هزار تن گوشت قرمز تولید میشود وظرفیت مصرف قم ۱۵ هزار تن در سال میباشد.
وی ضمن اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید میشود افزود:سالانه در قم ۳۱ هزار تن مرغ،۸۵ هزار تن تخم مرغ و بیش از ۹۰ هزار تن شیر تولید میشود و ما در تولید تخم مرغ رتبه چهارم کشور را داریم.
حاجی رضا گفت:در حوزه تولیدات گیاهی ما ۶۵ هکتار گلخانه و ۲۲ هزار هکتار اراضی باغی داریم که اغلب باغات پسته است و سالانه در قم ۷۰۰۰ تن پسته تولید میشود.
وی در نماز جمعه شهر پردیسان گفت:یکی از مهم ترین اهداف ما این است که کشاورزی استان را تجاری کنیم و ازحالت معیشتی خارج شود همچنین در این راستا اهدافی را دنبال میکنیم که کشت قراردادی،الگوی کشت و نگاه به زنجیره ها از مهم ترین اهداف ما میباشد.
حاجی رضا در ادامه با اشاره به اینکه یوی از ضعف های بخش کشاورزی کشور در حوزه تولید علم و انتقال است افزود: ما اعتقاد داریم شرکت های دانش بنیان باید در کنار بخش کشاورزی باشد و همچنین تولید،انتقال و کاربرد دانش از اولیویت اهداف ما در سازمان جهاد کشاورزی قم است.
وی در پایان با اشاره به مسئولیت سنگین نظارت بر بازار گفت:در شهر پردیسان یکی از دغدغه ها در حوزه آرد و نان است و وضعیت نانوایی های این شهر قابل قبول نیست همچنین با بررسی ۴۴ واحد نانوایی این منطقه تصمیماتی اتخاذ کردیم که اولویت آن افزایش سهمیه آرد و ساعات کار نانوایی ها و همچنین صدور مجوز برای راه اندازی ۱۰ نانوایی دیگر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights