×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
ریل گذاری فعالیت دستگاه ها در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان باشد/ نظام مسائل شرکت های دانش بنیان احصاء شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قم در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان گفت: با توجه به نامگذاری سال با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط رهبر معظم انقلاب انتظار می رود این ستاد محوریت موضوع را در استان بر عهده داشته و با برنامه های مشخص در این جهت حرکت نماید.

سید مهدی قریشی تدوین آیین نامه مشخص برای این ستاد را از اقدامات قابل تقدیر دانست و افزود: در این آیین نامه اهداف، ماموریت ها و وظایفی برای ستاد مشخص شده است که باید با دقت پیگیری شده و برای هر کدام از وظایف، فعالیت‌هایی پیش بینی و اجرایی گردد.

وی گفت: جلسات ستاد باید کاربردی و دارای خروجی مشخص باشد و صرفاً به برگزاری جلسه برای رفع تکلیف نباشد بلکه در هر جلسه موضوعات مشخصی توسط مدیران عضو ستاد از قبل پیشنهاد و در دبیرخانه جمع بندی گردد تا در جلسه ستاد مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

معاون استاندار افزود: هر یک از دستگاه‌های عضو ستاد باید مسائل مرتبط با اقتصاد دانش بنیان حوزه کاری خود را شناسایی و اولویت‌بندی نمایند تا این مسائل در ستاد مطرح و تصمیم گیری شود.

قریشی یکی از وظایف ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان را بررسی مشکلات شرکت های دانش بنیان موجود استان دانست و افزود: علاوه بر رفع مسائل شرکتهای موجود که بالغ بر ۱۱۸ شرکت می باشد، وظیفه دیگر این ستاد شناسایی و کمک به شرکتهایی است که ظرفیت دانش بنیان شدن را دارند ولی تاکنون به هر دلیل برای این موضوع اقدام نگرده اند.

جانشین استاندار در ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان با انتقاد از فقدان نظام مسائل دسته بندی شده در دستگاه های اجرایی استان گفت: برای اینکه برنامه مشخصی برای پیگیری موضوعات مرتبط با اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم نیاز است تا نظام مسائل دانش بنیان ها شناسایی گردد لذا دستگاه های عضو ستاد نسبت به تدوین این نظام مسائل اقدام نموده و بعد با اولویت بندی در دستور کار ستاد قرار گیرد.

معاون استاندار با اشاره به برنامه سفر دوم ریاست محترم جمهور به استان گفت: اگر نظام مسائل دستگاه های اجرایی در خصوص استان شناسایی و تدوین گردد بسیاری از آنها می توانند در مصوبات سفر رئیس جمهور مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه که با حضور مدیران عضو ستاد در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان برگزار شد پس از بحث و تبادل نظر توسط اعضا آیین نامه نهایی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان بعلاوه مواردی برای پیگیری به تصویب رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights