×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
موضوع فرودگاه باید در دولت فعلی حل شود/ در دادگستری قم پرونده رسوبی نداریم

وی افزود: دو سه هفته یک بار جلسه ای در مورد فرودگاه برگزار می شود و آخرین خبر این است که استاندار گفتند دستور رئیس جمهور صادر شده و رئیس جمهور هم اهتمام دارد و ان شاءالله در این دولت انجام می شود.

رییس دادگستری قم ادامه داد: سال گذشته دستگاه قضایی استان قم با وجود کمبود در بخش نیروی انسانی، تدارکات و ساختمان از نظر زمان دادرسی، رسیدگی با حساسیت، نظارت ویژه و اجرای به‌موقع موفق بود.

وی افزود: مجموعه دستگاه قضایی استان در تشکیل پرونده و رسیدگی برای متهمان اغتشاشات اخیر نسبت به استان‌های دیگر جلوتر از وقت متعارف پیش رفت و با عفو رهبر معظم انقلاب روند پرونده‌ها در تمام مراحل متوقف شد.

حجت الاسلام مظفری درخصوص مساله حجاب نیز عنوان کرد: بی حجابی یا کشف حجاب جرم قانونی است و برابر قانون با آن برخورد می شود.

وی افزود: در قرارگاه ۱۹دی به زیرمجموعه های دادگستری و نیروی انتظامی و امنیتی تکلیف می کنیم و طبق گزارش های آنان و گزارش های مردمی به صورت قاطع دراین خصوص عمل می کنیم.

رئیس دادگستری قم تصریح کرد: کشف حجاب یک مساله شخصی نیست بلکه مساله سیاسی است و افرادی پشت این قضایا هستند و این افراد به عنوان پیاده نظام دشمن هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب در ادامه نشست خبری با اشاره به مسئله حجاب اظهار داشت: در ناهنجاری های اجتماعی که یکی از آنها بی حجابی و کشف حجاب است به صورت قانونی برخورد می کنیم.

وی ادامه داد: در استان قم قرارگاه ۱۹ دی با حضور تمام دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و اجتماعی، اقدامات مناسبی در زمینه حجاب انجام داده است و با افرادی که به‌صورت سازمان‌یافته اقدام به بدحجابی می‌کنند و تکرار جرم دارند، برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام غریب در ادامه با اشاره به پرونده شهید زاهدلویی ابراز داشت: با توجه به اینکه ایشان تنها شهید فتنه اخیر در استان قم بود، خیلی تلاش شد تا قاتل یا قاتلان این شهید بزرگوار دستگیر شوند اما به دلیل پایین بودن کیفیت فیلم و پوشیده بودن صورت ضارب و قاتل، تاکنون فرد و یا افراد خاصی شناسایی نشده است.

وی تصریح کرد: برای دستگیری قاتلان شهید زاهدلویی اقدامات متعددی انجام شد و با وجود اینکه پرونده‌های قتل در پلیس آگاهی استان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد اما با توجه به اهمیت موضوع و تأکید ریاست دادگستری استان، تیمی متشکل از بازپرس پرونده، سازمان اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات استان پیگیر این پرونده شدند تا به سرنخ واحدی برسند اما با وجود همه این تمهیدات قضایی و امنیتی، متأسفانه تاکنون قاتل این شهید دستگیر نشده و امیدواریم هرچه زودتر قاتل این شهید را پیدا کنیم و شرمنده خانواده شهید نباشیم.

دادستان قم در ادامه به نظارت بر فضای مجازی اشاره و عنوان کرد: علاوه بر نهادهای اطلاعاتی و پلیس فتا، دستگاه قضایی نیز به پرونده‌های فضای مجازی در مجتمع جرائم رایانه‌ای رسیدگی و نظارت می‌کند اما با توجه به گسترش جرم در فضای مجازی، نظارت‌ها نیز باید تشدید شود.

حجت الاسلام غریب در ادامه با اشاره به مسمومیت های دانش آموزان، گفت: مسمومیت مدارس یکی از چالش‌های بزرگ استان قم بود، علی‌رغم تلاش‌های زیاد متاسفانه فرد یا افرادی که به‌صورت سازمان‌یافته این اقدام را انجام داده باشند شناسایی یا دستگیر نشدند، اما افرادی که اقدام به انتشار مطالب خلاف واقع می‌کردند دستگیر شدند و پس از اینکه مشخص شد انگیزه مجرمانه نداشتند، آزاد شدند.

دادستان قم خاطرنشان کرد: حادثه مسمومیت در مدارس قم تمام شد، ولی آسیب‌شناسی و اصل واقعه نه در قم و نه در هیچ کجای کشور مشخص نشد.

وی با بیان این‌که تعدد شرکت‌های مضاربه‌ای از جمله مشکلات جدی در استان قم است، گفت: تاکنون هیچ‌کدام از صاحبان این شرکت‌ها نتوانسته‌اند اثبات کنند که کارشان اقتصادی و مطابق موازین قانونی است.

حجت الاسلام غریب با بیان این‌که اقدامات خوبی برای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از شرکت‌های مضاربه‌ای انجام شده، اضافه کرد: تعدادی از شرکت‌ها داوطلبانه نسبت به تسویه‌حساب با سرمایه‌گذاران اقدام کردند و اگر مجددا نسبت به جذب سرمایه اقدام کنند با برخورد قضایی مواجه می‌شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights