×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امضای ۵۵۰ قرارداد بورسیه تحصیلی با دانش آموزان قمی

منوچهر دهشیری مدیرشعبه قم موسسه دارالاکرام با بیان اینکه درایران بیش از ۷۰۰۰دانش آموز مستعد تحصیل فاقد سرپرست موثر به عضویت این موسسه در آمده‌اند، افزود: در شعبه قم بیش از ۶۵۰ دانش آموز بورسیه تحصیلی شده‌اند که ۱۱۴نفر از آنها توانمند و فارغ التحصیل شده و دیگر نیازی به کمک موسسه ندارند و تعدادی هم خود در بخش همیار آموزشی و مالی  حمایت‌گر دیگران هستند.

وی گفت: هر ساله اول سال تحصیلی با دانش اموزان در حضور مادران قرارداد یک ساله اهداء بورسیه تحصیلی بسته می‌شود و دانش آموز با امضای قرارداد متعهد به انجام آن می‌شود، و در همین راستا در ۴ مرحله بیش از ۵۵۰ نفر در سالن اجتماعات حرم مطهر قرارداد بورسیه را امضاء کردند.

مدیر شعبه موسسه خیریه و عام المنفعه دارالاکرام ادامه داد: چیزی که در این موسسه مورد توجه قرار گرفته کرامت انسانی دانش آموزان است، چون آنها بورسیه تحصیلی هستند و ما با توزیع صدقات مخالف هستیم و هدف ما توانمندسازی کودکان و مادران است تا بتوانیم آنها را از چرخه فقر خارج کنیم.

دهشیری افزود: با توجه به اینکه توانمند کردن و اشتغال زایی یکی از ارکان موسسه است بیش از ۱۰۰ نفر از مادران در کارگاه خیاطی که با ۱۳دستگاه چرخ و توسط یکی از مادران اداره می‌شود آموزش دیده و مشغول کار هستند و بیش از ۳۰ نفر از مادران تولیداتی دارند که می‌توانند مخارج خانواده را تامین کنند.

مدیر موسسه اظهار داشت: موسسه دارالاکرام استعدادیابی و نخبه پروری را در سرلوحه کار خود قرار داده و بر همین اساس با کمک و حمایت موسسه بیش از ۱۷ نفر از دانش اموزان در بخش مفاهیم قرآنی و در رشته‌های ورزشی تخصصی نفرات اول کشوری و آسیایی مقام آور هستند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در شعبه قم ۱۶دانشجو مشغول تحصیل هستند و یک نفر فارغ التحصیل شده و ۱۴نفر هم قبولی کنکور امسال هستند.

دهشیری بیان کرد: دار الاکرام یک سازمان مردم نهاد و صد در صد غیر دولتی است که از وزارت کشور مجوز گرفته و منابع مالی این موسسه از طریق خیرین دریافت می‌شود و به صورت شفاف گزارش داده می‌شود.

او ادامه داد: موسسه دارالاکرام افتخار می‌کند که باکمک ۱۶۰نفر همیار در بخش‌های مددکاری اجتمایی، آموزشی، درمانی و فرهنگی به صورت رایگان به دانش آموزان و خانواده آنها خدمات ارائه می‌دهد.

مدیر موسسه دار الاکرام قم ضمن تشکر فراوان از همیاران و بانیان خیر افزود: این موسسه آمادگی دارد تمام دانش آموزان مستعد تحصیل فاقد سرپرست موثر استان قم که در خطر ترک تحصیل هستند را با کمک خیران عزیز پذیرش نماید.

شایان ذکر است: علامندان می‌توانند، جهت معرفی دانش آموز، همیار اموزشی و درمانی و کمک خیرین با مراجعه به سایت دارالاکرام و نرم افزار (به مهربانی) ما را یاری نمایید.

ادرس موسسه / بلوارجمهوری اسلامی  کوچه ۳۰  تلفن  ۰۲۵۳۲۹۰۱۹۸۵—۰۲۵۳۲۹۱۵۹۱۹ ( به مهربانی )

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights