×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ویژه برنامه میلاد امام حسن مجتبی (علیه السلام) در قم برگزار شد

همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (علیه السلام)، با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و اداره کل آموزش و پرورش استان، جشن میلاد امام حسن مجتبی (علیه السلام) با حضور مجید ملامحمدی، سردبیر ماهنامه پوپک؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد مهاجرانی، نویسندگان کودک و نوجوان؛ مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از دانش آموزان مدرسه دخترانه کلباسی در سالن غدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.

 

شهر کتابخوان، با دانش آموزان و مدرسه کتابخوان ساخته می شود

مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در ابتدای این مراسم گفت: نویسندگان بزرگی همچون مجید ملامحمدی و حجت الاسلام و المسلمین مهاجرانی در شهر قم زندگی می کنند و باعث افتخار ما قمی ها هستند و امیدواریم که با همراهی دانش‌آموزان کتابخوان مدرسه کلباسی، شهر و جامعه کتابخوانی داشته باشیم.

کتاب های خوب را با خود همراه داشته باشید و بخوانید

مجید ملامحمدی، نویسنده کودک و نوجوان با اشاره به اهمیت کتابخوانی ابراز داشت: کتاب های خوب را حتما با خود همراه داشته باشید و کتاب ها را بخوانید؛ چرا که کتاب ها یار مهربان ما هستند.

وی در ادامه افزود: من تعدادی کتاب داستانی با موضوعات مذهبی همچون زندگی معصومین (علیهم السلام) و قرآن دارم که یکی از این مجموعه ها که ۱۴ جلد دارد «مژده گل» نام دارد که داستان های کوتاه به زبان ساده از زندگی امام حسن مجتبی (علیه السلام) است و توسط انتشارات جمکران منتشر شده است.

نادانی، ناتوانی است

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهاجرانی، نویسنده کودک و نوجوان نیز در این نشست اظهار داشت: در مورد امام حسن مجتبی (علیه السلام) سه کتاب نوشتم که یکی از آنها هدیه های امام حسن مجتبی (علیه السلام) است که احادیث ایشان را به شعر تبدیل کرده ام و یکی از این احادیث این است که «نادانی، ناتوانی است» و به این حقیقت اشاره دارد که برای موفقیت و توانا بودن، نیاز به دانایی و آگاهی داریم که از طریق خواندن کتاب به دست می آید.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره ملی کتابخوانی رضوی خاطرنشان کرد: کتاب «نادانی دشمن ماست» شامل پنج حدیث از امام حسن عسگری (علیه السلام) می شود که با دو بیت شعر و قصه کوتاه همراه شده است و به عنوان یکی از منابع دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی انتخاب شده است که امیدوارم این کتاب را بخوانید و در این جشنواره ملی شرکت کنید.

گفتنی است که در پایان این مراسم از مجید ملامحمدی و محمد مهاجرانی، نویسندگان کودک و نوجوان استان قم تقدیر شد. همچنین، ارائه سرود افتخار ایران، معرفی کتاب توسط کتابداران کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)، برگزاری مسابقه با موضوع کتاب و همخوانی شعر «مثل باران» از کتاب ادبیات سوم ابتدایی سروده مجید ملامحمدی با دانش آموزان از دیگر برنامه های انجام شده در این مراسم بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights