×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
آیین اختتامیه سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم برگزار شد

آیین اختتامیه سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم شامگاه شنبه ۲۴ تیرماه با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و علاقه‌مندان در تالار شهید آوینی خانه فرهنگ و هنر ملل برگزار شد.

 

امیر علی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، محمد کاظم رضوانی معاون هنری و سینمایی و حسین محمودی رئیس گروه هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند.

 

سعید رزاقی، محسن مقدادی، هادی گل‌محمدی، محمد مهدی نوری، ابراهیم سلیمانی، میثم حاتمی، علی حبیبی و علی سلطانی از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

 

*هنر تصویرگری قم در سطح کشور مطرح است

 

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیات قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی، وحید سلیمانی مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی استان قم به مهمانان حاضر در مراسم خیرمقدم گفت.

 

وی در ابتدای سخنان خود به اهداف برگزاری سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم اشاره کرد و گفت: این رویداد هنری فرصتی برای بررسی و واکاوی وضعیت هنر تصویرگری در قم و نیز بررسی همت و تلاش هنرمندان و اساتید این رشته از دوسالانه گذشته تا امروز است.

 

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی استان قم افزود: هنر تصویرگری یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین هنرها در جوامع انسانی محسوب می‌شود که از قدرت بیان و ارتباط بین انسان و جهان برخوردار است.

 

سلیمانی اضافه کرد: هنرمدان تصویرگر با استفاده از طرح‌ها، رنگ‌ها و خلاقیت خود توانسته‌اند دنیای جدیدی را برای آگاهی بیشتر ما به تصویر بکشند و احساسات و ایده‌های خود را به طور بی‌واسطه با مخاطبان خود در قالب‌های مخلتف از جمله نشر کتاب و مجلات و فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

 

وی به جایگاه هنر تصویرگری در استان قم اشاره کرد و گفت: هنر تصویرگری در قم همواره جایگاه ویژه‌ای دارد و هنرمندان و اساتید این رشته با تلاش و پشتکار خود آثار کم‌نظیری را در طول سال‌های گذشته خلق کردند که نه تنها در استان قم، بلکه در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شده است و شاهد گوشه‌ای از این آثار و موفقیت‌ها در قالب این نمایشگاه و دوسالانه بوده‌ایم.

 

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی استان قم در ادامه به بخشی از چالش‌ها و موانع هنر تصویرگری اشاره کرد و گفت: کمبود منابع مالی جهت توسعه این هنر، عدم توجه کافی به آموزش و پژوهش در این حوزه و مشکلاتی مانند عدم ارتباط قوی ناشران با هنرمندان تصویرگر از جمله چالش‌های این هنر به شمار می‌آید.

 

سلیمانی اضافه کرد: با وجود همه این موانع و چالش‌ها، هنرمندان و استادان تصویرگر استان قم با همت و پشتکار خود توانستند این موانع را تا حدودی بر طرف کرده و به رشد هنر تصویرگری در سطح استان و کشور کمک کنند.

 

*ارسال ۵۲۳ اثر به دبیرخانه دوسالانه تصویرگری استان قم

 

در ادامه این مراسم، وحید بهرامی دبیر اجرایی سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم به ارائه گزارشی از روند برگزاری این رویداد هنری پرداخت و گفت: در سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم میزبان ۵۲۳ اثر از ۱۱۴ هنرمند توانمند استان قم بودیم که از میان آنها ۶۲ اثر به بخش رقابتی راه یافت و زینت‌بخش نمایشگاه آثار این جشنواره شد.

 

بهرامی ادامه داد: این آثار از ۸ تا ۲۲ تیرماه در نگارخانۀ «فرهنگ» و گالری «سرو» برای چشمان هنرمندان و هنردوستان استان قم به نمایش گذاشته شدند.

 

وی همچنین به برگزاری سه کارگاه آموزشی در حاشیه سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم اشاره کرد و گفت: کارگاه پی‌نما با حضور استاد سعید رزاقی، کارگاه تصویرسازی دیجیتال با ارائه استاد سعید سروش و کارگاه حد وسط تصویرسازی با کاریکاتور و نقاشی با حضور استاد کاظم طلایی در حاشیه این رویداد هنری با استقبال علاقه‌مندان برگزار شدند.

 

*معرفی برگزیدگان

 

در بخش پایانی این مراسم، رضوانه خاوری، حکیمه شریفی، مرضیه صادقی، زهرا خمسه و طاهره شمسی به عنوان برگزیدگان بخش رقابتی سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم معرفی و تجلیل شدند.

 

در بخش غیر رقابتی نیز با اهدای لوح تقدیر از محمدرضا دوست‌محمدی، محمد مهدی نوری، سعید سروش، حدیث برازنده، سید حسن موسوی، علی فلاح کردی، رضا عربستانی، زینب شفیعی، خدیجه حسینی، مهرانه جندقی، محمد صادق و سمیه بیگدلی تجلیل شد.

 

همچنین تجلیل از اعضای هیئت داوران متشکل از آقایان محمد مهدی نوری، مجید ذاکری یونسی و سید حسام‌الدین طباطبایی و اعضای شورای سیاست‌گذاری دوسالانه تصویرگری متشکل از آقایان وحید سلیمانی، وحید بهرامی، سعید سروش و سرکار خانم حدیث برازنده حسن‌ختام این رویداد هنری بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights