×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 مهندس حسن بختیاری در دیدار آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها) اظهار داشت: افزایش شدید دمای هوا در روزهای اخیر افزایش مصرف آب را به دنبال داشته و باعث بروز چالش‌هایی در کشور شده است.

وی با تأکید بر اینکه کاهش بارندگی‌ها، کشور را در تأمین آب دچار چالش کرده است، گفت: قم نیز از این قاعده مستثنی نبوده و باعث شده سهم قم از سد کوچری به عنوان اصلی‌ترین منبع تأمین آب استان به طور محسوسی کاهش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه کاهش ۲۵ درصدی حجم ذخیره سدکوچری نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۵۰ درصدی سهم قم از آب این سد را به دنبال داشته است، خاطرنشان کرد: این کاهش ما را مجبور به استفاده از آب چاه‌های داخل شهر برای تأمین آب مورد نیاز شهروندان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شوری آب چاه‌ها باعث شده در ماه‌های اخیر شاهد افزایش شوری آب در شهر باشیم هر چند آب شبکه با وجود شوری از نظر بهداشتی و سلامتی دارای استانداردهای لازم است.

بختیاری بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در جامعه تأکید کرد و گفت: در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل مصرف آب در شهر قم ۲٫۵ درصد و در هفته جاری نسبت به هفته قبل از آن یک درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه امروز برای عبور از تنش آبی نیازمند کاهش مصرف و صرفه‌جویی هستیم، تصریح کرد: طبق هدف‌گذاری‌های صورت گرفته با ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف توسط هر خانوار می‌توانیم به راحتی از پیک مصرف تابستان امسال عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه ۱۰ درصد کاهش مصرف در سبد مصرف خانوار مشکلی ایجاد نخواهد کرد، گفت: در این زمینه همواره توصیه‌های مراجع و علما به مردم راهگشا بوده و می‌تواند ما را در امر خدمت‌رسانی چه بهتر به مردم یاری رساند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights