×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری جلسه کار گروه جذب سوادآموز

 

“محمد رضا قاسمی نیا” در این جلسه گفت : سوادآموزی کار یک نفر و دو نفر نیست و پیگیری و کمک همه مسئولین ودستگاه های اجرایی را البته باروحیه جهادی وکارشبانه روزی با عبورازموانع می طلبد واستمدادازشهیدان وشهیدعزیزعلی بیطرفان افتخارمان می باشد.

 

معاون سوادآموزی استان ارتقای نرخ سواد استان، جذب سوادآموزان و اجرای برنامه های فرهنگی وآموزشی را از جمله اقدامات موثر درکلاس های سوادآموزی دانست.

 

وی افزود پیام های که از حضرت امام رحمت الله علیه برای تشکیل نهاد ها از جمله نهضت سوادآموزی دادند دارای دو ویژگی بوده است ۱-تکلیف محور ۲-مردم محور و چهار جیم است که باعث هلاکت و بدبختی انسان ها وافول جوامع می شود :

۱-جهل ۲-جور ۳-جوع ۴-جمود

قاسمی نیا در بخش دیگری از سخنان خود افزود اولین گروهی که باید در خط مقدم سواد آموزی باشند خود فرهنگیان عزیز هستندوتهیه وتدوین شیوه نامه سوادآموزی مدرسه محورباهمین هدف می باشد.

محمد رضا قاسمی نیا ضمن تشکر از سید حسین رضوی حائری مدیرآموزش وپرورش ناحیه سه قم واعضای شورای معاونین به این مطلب اشاره کرد: که یکی از ویژگی های نهضت سوادآموزی این است که در عرصه سوادآموزی ۲۷ خدمت رایگان به مردم استان تاپایان دوره ابتدایی یعنی دوره انتقال خدمات می دهد که یکی از این خدمت ها بحث سواد آموزی رایگان اتباع است و یکی از روش های سوادآموزی اتباع پروژه هایی است که سازمان نهضت سوادآموزی با کمیساریای عالی پناهندگان با وزارت کشور سه جانبه قرارداد می بندند ودرسال جاری جمعا ۷ هزار نفر طرح کمیساریا قرارداد بسته شده که ۹۰۰ نفر سهم استان قم شده است .

عضوشورای معاونین اداره کل آموزش وپرورش استان خاطر نشان کرد: تشکیل کارگروه جذب سوادآموز درنواحی ومناطق آموزش وپرورش استان یکی از حرکتهای خوب است که برای زیرساخت های عملیات جذب سوادآموزی انجام شده است قاسمی نیا گفت: با ۱۶ دفتر کفالت اتباع و مدیرکل اتباع ومهاجرین خارجی استان و نماینده کمیساریا در استان قم وارد مذاکره و پیگیری شدیم واین عزیزان همکاری خوبی را درمعرفی ودعوت وثبت نام از اتباع برای شرکت درکلاس های سوادآموزی داشتند.

وی افزود: برای استفاده ازظرفیت مرکزبهداشت استان نیز۲۸ مرکزجامع سلامت وخانه های بهداشت جهت همکاری باآموزش دهندگان بسیج شدندتادردعوت وتشویق وشناسایی وثبت نام ازبی سوادان وکم سوادان ایرانی وغیرایرانی همکاری و مشارکت نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights