×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درخواست از رئیس جمهور برای رفع مشکل آب قم /  آبی که به نام قم بود و به کام دیگران شد

دکتر احمد امیرآبادی در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم برگزار شد بخش عمده‌ای از سخنان خود را به انتقاد از کاهش سهمیه قم از آب سرشاخه‌های دز و به دنبال آن افت کیفی آب قم در ماه‌های اخیر اختصاص داد.

 

وی پروژه عظیم انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم را «به نام قم و به کام دیگران» خواند و اظهار داشت: «سهم قم در حالی کاهش یافته که این پروژه از ابتدا به نام قم بوده است.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با کاهش تخصیص، کمبود آب از چاه‌های داخل استان تأمین می‌شود، یادآور شد: این امر موجب افت کیفی آب قم در یکی دو ماه گذشته شده و EC آب به ۵ هزار رسیده در حالی که بر اساس مصوبه‌های موجود «نباید EC آب قم به بیش از هزار و ۱۰۰برسد».

 

وی تصریح کرد: از وزیر نیرو انتظار داشتیم تا این مشکل را حل کند و درخواست داریم مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد در سفر دوم رئیس‌جمهور به قم به صورت کامل برطرف شود.

 

امیرآبادی همچنین با اشاره به افق ۲۰ ساله طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم تأکید کرد: باید حوزه آبریز جدید برای تأمین آب قم در آینده تعریف شود و در سفر دوم رئیس‌جمهور بحث مطالعات آن مورد تأکید قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام و الاسلام ذوالنور نیز در این جلسه با بیان اینکه در نقاط مختلف شهر قم از جمله پردیسان، بنیاد، انسجام، ۱۵ خرداد، خیابان امام، نیروگاه و… مشکل فاضلاب داریم گفت: بودجه‌های دولتی برای رفع این مشکلات کفایت نمی‌کند.

 

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی برآوردهای انجام شده برای رفع مشکل فاضلاب قم را بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و تخصیص آن را خارج از توان استان دانست و اظهار داشت: دولت باید تسهیلاتی را در اختیار آبفای قم قرار دهد تا بتواند این مشکل عمده را حل کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights