×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کودهای یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی در ۲ سال گذشته صد در صد تامین شد 

 

حسین زند وضعیت تامین و تدارک و توزیع کودهای کشاورزی یارانه ای توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی علیرغم تحریم های ظالمانه و چالش های گوناگون دیگر در دو سال اخیر را قابل قبول دانست.

وی سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ را یکی از ویژه ترین سالهای عملکردی در سابقه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برشمرد و از اجرایی شدن صددرصد برنامه ابلاغی کود و رسیدن به رکوردهای بی سابقه طی دو سال گذشته خبر داد.

زند گفت تامین و تدارک و توزیع کودهای کشاورزی یارانه ای در دوسال اخیر بیش از ۲۵ درصد( بیش از ۷ هزار تن) نسبت به مدت مشابه قبلی رشد داشته است.

در ادامه مهندس زند  به افزایش ۱۵ درصدی محصول گندم طی این سال ها اشاره کرد و تأکید داشت که علی‌رغم وجود خشکسالی و کاهش شدید میزان بارندگی و نزولات جوی در استان قم و کمترین میزان درسطح کشور و چند دهه اخیر استان، خوشبختانه با تامین و تدارک بموقع کود و تغذیه مناسب محصول گندم، شاهد افزایش ۱۵ درصدی تولید این محصول استراتژیک نسبت به قبل بوده ایم.

مصرف بهینه و متعادل کودهای کشاورزی و استفاده از ترکیبات مناسب کودی بخصوص کودهای فسفاته و پتاسه یکی از عوامل مهم در افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی است و استان قم در دوسال اخیر در مصرف متعادل و بهینه کودهای شیمیایی در سطح کشور رتبه برتر را کسب نموده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم تصریح کرد پس از آغاز شروع به کار دولت مردمی از شهریور ۱۴۰۰ و با اجرای طرح سامانه کنترل و پایش مواد کودی، صد درصد کودهای توزیعی در بخش کشاورزی استان بر اساس صدور حواله الکترونیکی کود انجام شده است و طی دوسال اخیر بیش از ۳۵۰۰۰ حواله الکترونیکی کود صادر و کودهای کشاورزی یارانه ای تحویل کشاورزان عزیز و بهره برداران بخش کشاورزی شده است.

مهندس زند در ادامه به اهمیت و نقش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در حوزه کشاورزی و توزیع نهاده های کشاورزی اشاره کرد و گفت: در جهت اطلاع رسانی و تبین فعالیت و عملکرد شرکت در دوسال گذشته و در دولت مردم حدود ۱۴۰۰ محتوای خبری در قالب مصاحبه با خبرگزاری ها، شبکه های استانی، روزنامه ها و همچنین انعکاس فعالیت های شرکت در سایت های خبری صورت گرفته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم همایش های ترویجی و آموزشی معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را بسیار مفید و سودمند دانست و افزود ۴ همایش طی دو سال اخیر با شرکت ۵۰ تولید کننده برتر داخلی کودهای کشاورزی برگزار شد که ۷۰ درصد این شرکت های تولیدی دانش بنیان می باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights