×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

حضرت آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در نشست خبری صمیمانه که عصر امروز در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد  با بیان اینکه حوزه باید در قبال جامعه پاسخگو باشد و احساس مسئولیت کند اظهار کرد: حوزه برنامه های کلانی را پیش بینی کرده که در آینده ثمرات آن را خواهیم دید.
وی با بیان کما حوزه دارای یک برنامه ریزی کلان است و آن را آماده کرده است بیان کرد:ا ولین بار است که حوزه از اسناد راهبردی برخوردار است.
مدیر حوزه های علمیه افزود: بر اساس این مطالعات پایه و اسناد بالا دستی اولین برنامه پنج ساله حوزه تدوین شد و از سال قبل به برش های استانی رسیده و در لایه های کشور، شهر، مدرسه بیش از ۱۰۰۰ شاخص برنامه ای پیش بینی شده است.
اعرافی تصریح کرد: رویکرد حاکم بر این برنامه حوزه دانش بنیان، حوزه پاسخگو و حوزه انقلابی و نظایر آن است که در اسناد جادوگر شده است.
وی گفت: مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: درون این برنامه صد برنامه تحولی وجود دارد و ۳۰۰ برنامه مدون در درون آن است، که این موارد سه محور کلی برنامه های حوزه است.
مدیر حوزه های علمیه یاد آور شد: شناخت کار ویژه های حوزه در خصوص خود، کشور و بین الملل نیز از دیگر موارد مطرح شده در این برنامه است.
اعرافی گفت: ۱۰۰۰ نفر در چهار سال کار کردند و ۱۳۰ مورد سرفصل نویسی شده و ۳۰ مورد در حال تولید محتوا است، و نقشه اجرا و تولید محتوا برای نشان دادن زمان می خواهد.
وی افزود: هدفمندی مزایای حوزه و وضع معیشت حوزویان نیز در این برنامه مورد توجه است.
مدیر حوزه های علمیه گفت: در هوش مصنوعی فعالیت های کلانی در حال اجراست، و طراحی در کلان روندهای فضای مجازی تصمیماتی گرفته شد.
وی با پذیرفتن اینکه نیاز جامعه امروز به تولید محتوا و تربیت نیروی مناسب و کنش گری حوزوی و دینی بسیار بالاست افزود: من هیچ هفته ای را بدون ارتباط با کف جامعه سپری نمی کنم، اما به رغم همه اینها فاصله زیادی با اقتضائات امروز داریم که از خداوند طلب کمک می طلبیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights