×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
سوادآموزی مشتریان بانک ها در اقتصاد خانواده و جامعه و اهداف خدمات رسانی موثر است

محمدرضا قاسمی نیا در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان که درمحل استانداری قم و به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و سرپرستان و مدیران بانک های استان برگزار شد با اعلام گزارشی از وضعیت سوادآموزی استان گفت: با توجه به رشد باسوادی و تلاش ها و اقدامات انجام گرفته در استان، دسترسی به افرادمحروم ازسواد باقی مانده نیاز به تعامل و مشارکت تمام دستگاه های اجرایی دارد تا در هر مکان و فرصتی نسبت به شناسایی و رصدوتشویق وثبت نام وپالایش به موقع بی سوادان اقدام شود.

 

وی افزود در زمینه شناسایی این افراد شعب بانک ها نقشی ارزشمند می توانند ایفا کنند.

 

قاسمی نیا با بیان اینکه باسوادی مجموعه‌ای از توانمندی‌هاست که باعث می‌شود فرد توان خواندن، نوشتن و حساب کردن را داشته باشد و این توانایی‌ها باعث می‌شود فرد باسواد مشکلات فردی‌اش را حل کرده و زندگی بهتری داشته باشد، افزود :هر چقدر سواد افراد در کشوری افزایش پیدا کند، تولید علم، تولید کالا و خدمات نیز ارتقا پیدا می‌کند.

 

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش وپرورش استان خاطرنشان کرد: باید از طرفیت بانک ها در رمینه در زمینه شناسایی افراد بی سواد و کم سواد در استان استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد افراد کم سواد و یا بی سوادی که برای افتتاح حساب جدید و یا دیگر امور بانکی به شعب بانک ها مراجعه می کنند مخاطبان این طرح هستند و با ثبت مشخصات آنان فرآیند دعوت، ترغیب و در نهایت آموزش انجام خواهد پذیرفت و در کنار سوادآموزی،از سواد امور بانکی و نیز اطلاعات لازم در زمینه خدمات بانکی نیز بهره مند خواهند شد.

 

دبیرگروه بهبودکیفیت فعالیت های سوادآموزی استان همچنین اعطای تسهیلات وام قرض الحسنه و وام های خوداشتغالی را به تعدادی ازسوادآموزان موفق درطول سال خواستار شد و همچنین از استقرار اتوبوس سیار آموزش امور بانکی درجمع سوادآموزان و کلاس های سوادآموزی استقبال کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights