×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قرارداد خرید دام توسط جهاد کشاورزی استان بازنگری شود/ اختلاف قیمت نهاده دولتی و بازار حل شد

محسن امیدیان در جلسه پیگیری مطالبات دام‌داران از جهاد کشاورزی که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه قراردادی که با دام‌داران بسته می‌شود اشتباه است و نباید درصدی از پول آن‌ها نگه‌داشته شود.

وی ادامه داد: باید در بقیه استان‌ها نیز بررسی شود که اگر در تمام استان‌ها به همین روال عمل می‌شود برای استان قم فکری داشته و راه‌حل جدیدی اتخاذ کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اینکه امور پشتیبانی جهاد کشاورزی راهکار جدید را هرچه سریع‌تر ارائه دهد، مطرح کرد: در این راستا مسئولیت پاسخگویی به دستگاه‌های نظارتی نیز با مجموعه مدیریت استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی بررسی‌های حقوقی لازم را انجام دهد تا بجای ضمانت ۱۰ درصد مبلغ دام، از سفته و یا راه‌حل‌های دیگر استفاده شود.

امیدیان اضافه کرد: تمام دستگاه‌های نظارتی و امنیتی نیز دغدغه مردم را دارند و اگر مشکلات قرارداد به وضوح توضیح داده شود مشکلی در این عرصه وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای موضوع اختلاف قیمت نهاده مورد اعتراض دامداران سراسر کشور بوده است، عنوان کرد: در هفته جاری طی جلسه‌ای که به صورت ویدیو کنفرانس در سطح ملی برگزار شد، مشکل اختلاف قیمت حل و به استان‌ها نیز ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اینکه متاسفانه کارهای روی زمین مانده بسیار است، خاطرنشان کرد: مشکلات متعددی در دولت‌های گذشته در زمینه‌های زیرساختی و مسکن وجود دارد.

وی افزود: این موضوع موجب شده است تا در حوزه‌های اقتصادی با محدودیت‌های منابع مواجه شویم.

گفتنی است، دامداران در این جلسه در خصوص قرارداد منعقد شده با جهاد دانشگاهی و عدم پرداخت ۱۰ درصد وجه، کیفیت نهاده، اختلاف قیمت نهاده دولتی و بازار و … اعتراضاتی را بیان کردند.

همچنین لازم به ذکر است، طبق قرارداد پس از خرید دام، ۱۰ درصد از مبلغ به عنوان ضمانت کیفیت نگه‌داشته می‌شود که متاسفانه در استان چند ماهی است که این مبلغ پرداخته نشده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights