×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
پیاده‌روی عظیم اربعین، مظلومیت‌زدایی از فرهنگ ناب تشیع است/ رسانه‌های ضد شیعی شمر و یزید امروز هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در گفت‌وگو با ویژه برنامه سیمای مرکز قم که به صورت مستقیم از موکب امامزادگان استان قم در شهر سامرا روی آنتن رفت اظهار کرد: اربعین، پدیده‌ای جهانی و شگفت‌انگیز است که هر چند سابقه‌ای طولانی دارد ولی با این حجم از جمعیت و با این کیفیت و کمیت، در طول تاریخ بی سابقه است.
وی افزود: امروز مردم ایران و همه شیعیان و مسلمانان جهان، به برکت انقلاب اسلامی و تحولی که امام راحل به وجود آوردند و رهبر معظم انقلاب آن را تداوم بخشیدند، به بلوغی فکری رسیده‌اند؛ بلوغی که به دنبال مظلومیت‌زدایی از فرهنگ ناب اسلامی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) در زمان حیاتشان، مظلوم واقع شدند گفت: محدودیت‌های زیادی برای آنها از سوی دستگاه حاکم وقت به وجود آمد و حتی پراکندگی قبور مطهر آنها نشان می‌دهد که چه مقدار محرومیت و تبعید را تحمل کرده‌اند.
وی ادامه داد: پیاده‌روی عظیم اربعین، یکی از مهمترین حرکت‌های جهانی برای مظلومیت‌زدایی از فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت است و این، مهمترین وظیفه ما هم هست و باید همه توانمان را پای کار بیاوریم و اتفاقا عملکرد موفقی هم داشته‌ایم چه اینکه می‌بینیم توجه به شیعه افزون‌تر شده و دشمنی‌ها هم بیشتر شده‌اند زیرا نمی‌خواهند تحمل کنند که مکتب تشیع به جهانیان معرفی شود چون مکتبی که بر حق، عدالت و استدلال بنا شده، قطعا توسعه خواهد یافت.
اسکندری با بیان اینکه شیعه علوی و فاطمی که امروز هویت خود را به دست آورده باید مراقب باشد تا مثل گذشته به مکتب اهل بیت(ع) ظلم شود عنوان کرد: در حقیقت هر فرد شیعه باید به میدان بیاید و اسلام ناب را به جهانیان معرفی کند، اسلامی که به دنبال ترویج اخلاق و پاکی و نظمی جهانی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به برپایی مواکب اربعین در ایران و عراق اشاره کرد و افزود: هر چند این موکب‌ها برای پذیرایی از زائران و خدمت‌رسانی به آنها برپا می‌شوند، ولی هدف نهایی، معرفی مکتب ناب حسینی و علوی است.
وی تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین، حرکتی عظیم منطبق بر فطرت انسانی است و مردم جهان، به این حقیقت پی برده‌اند.
اسکندری با اشاره به عدم شناخت و عمل نکردن به فرامین الهی به عنوان بزرگ‌ترین مشکل جهان امروز گفت: برای رفع این مشکل باید ابتدا سخن الهی را به درستی بشنویم، به درستی درک کنیم و سپس برای پیاده کردن آنها دست به اقدام بزنیم و برای این کار، تربیت نسل جوان و نسل فردا امری ضروری است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: آشنا کردن نوجوانان و جوانان با مکتب اهل بیت(ع) یکی از ضروری‌ترین وظایف نسل دیروز است و البته باید به این نکته هم توجه داشت که تحمیل یک تفکر و عقیده به آنها امکان‌پذیر نیست، نوجوانان و جوانان به دنبال دلیل و برهان هستند و استدلال در مکتب شیعه هم حرف نخست را می‌زند.
وی اهمیت کودکان و نوجوانان را بیشتر از جوانان دانست و تصریح کرد: باید از بین همین کودکان تا جوانان، برای تربیت نسل فردا استفاده کنیم.
اسکندری تربیت نیروی انسانی مورد نیاز برای ترویج فرهنگ ناب تشیع را مورد توجه قرار داد و افزود: حرکت عظیم اربعین، بخشی از این بار بزرگ را از زمین برداشته و شاهد رویش‌های زیادی در این حوزه هستیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خانواده را مهمترین مرکز تربیتی برای نسل فردا دانست و تصریح کرد: مسئولان امر باید حساب ویژه‌ای برای خانواده‌های و تاثیرگذاری آنها باز کنند و نهایت تلاششان، تحکیم بنیان خانواده باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد سازمان اوقاف و اداره کل اوقاف قم در زمینه اربعین حسینی گفت: انتقام واقعی حادثه کربلا، مقابله با فعالیت‌های ضد شیعی و ضد عاشورایی استکبار جهانی است، به عبارتی در پیاده‌روی عظیم اربعین، منتقم امام حسین(ع) و یارانش هستیم چه اینکه شمر ۱۴۰۰ سال قبر مرده است، شمر، یزید و عبیدالله بن زیاد امروز، رسانه‌های استکباری هستند که در مقابل فرهنگ ناب شیعی ایستاده‌اند.
اسکندری خاطرنشان کرد: امروز اندیشه‌های منحرف و رسانه‌های دنیای استکبار هستند که راه شمر و یزید را ادامه می‌دهند و اگر می‌خواهیم انتقام خون حسین(ع) را بگیریم، باید حواسمان به عملکرد این شبکه‌ها باشد، هر چه در این فضاها مطرح شد، بدون دلیل نپذیریم و صرفا پذیرنده دلیل و مدرک برای هر سخنی باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: غول استکبار جهانی با فرهنگ زیارت به مقابله برخاسته‌اند، نه تنها زیارت بلکه با فرهنگ وقف هم مخالفند و با آن مبارزه می‌کنند، یعنی هر آنچه که موجب تقویت فرهنگ تشیع می‌شود.
وی با بیان اینکه اوقاف از درآمد موقوفات جز در مسیر نیت واقفان هزینه‌ی دیگری نمی‌کند گفت: هم شرعا به این مسئله پایبندیم و هم دستگاه‌های نظارتی، به دقت تمام درآمدها و هزینه‌های اوقاف را زیر نظر دارند.
اسکندری به برپایی موکب امامزادگان استان قم در شهر سامرا اشاره و ابراز کرد: بخشی از هزینه‌های این موکب، از محل درآمد موقوفاتی است که نیت واقفان، زیارت امام حسین(ع) و کمک به زائران کربلا بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights