×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
 شفاف‌سازی ساخت نمایشگاه بین‌المللی قم

🔹سال ١٣٨۵ زمانی که آقای محتاج استاندار قم بود نمایشگاه استان در یک سالن استیجاری جوار استانداری برگزار می‌شد بنابراین چون این نمایشگاه در شأن استان نبود بنا شد نمایشگاه بین‌المللی با مشارکت ١۴ تشکل اقتصادی استان احداث شود.
🔹سهام نمایشگاه یک میلیارد تومان در نظر گرفته شد که ٣۵ درصد نقدی و ۶۵ درصد به صورت تعهدی پرداخت شود. همان موقع زمین یک میلیارد ٢٠٠ میلیون تومان خریداری شد ولی شرکت توان پرداخت پول زمین را نداشت و به بن‌بست رسیده بودیم.
🔹سال ١٣٩١ نزدیک بود اصل زمین را پس بگیرند و اگر این اتفاق می‌افتاد قم از فرصت داشتن نمایشگاه محروم می‌شد. بنابراین هیأت مدیره شرکت اگر منتظر آورده ١۴ تشکل می‌ماندند بعید بود نمایشگاه ساخته شود.
🔹در آن زمان فراخوان داده شد که هر کسی تمایل دارد در قالب کارخانه‌هایی که دارند سهام نمایشگاه را خریداری کنند تا نمایشگاه حفظ شود. چون اصلا از وجوه دولتی برای نمایشگاه هزینه نشد. سرمایه‌گذاران به عنوان تعهد، چک‌هایی دادند و نمایشگاه با این چک‌ها ساخته شد. این واگذاری برابر قانون شرکت سهامی خاص کاملا قانونی است.
🔹به همه فراخوان داده شد ولی آنهایی که آن روز ریسک را نپذیرفتند و حتی بعضی‌ها چک‌هایشان را پس گرفتند، علیه سرمایه گذارانی که دلسوزانه و قانونی این کار را کردند شبهه‌افکنی می‌کنند.
🔹شرکت توسعه نمایشگاه‌های استان با ١۴ تشکل اقتصادی استان تاسیس و در حال حاضر ۶٢ سهامدار حقوقی و حقیقی سهامداران شرکت توسعه نمایشگاه‌های استان قم می‌باشند لکن در تمامی ادوار گذشته هیأت مدیره شرکت توسعه نمایشگاه‌های قم از اشخاص حقوقی تشکیل شده است و افراد بعنوان نمایندگان حقیقی هر تشکل برابر ماده ١١٠ قانون تجارت در جلسات هیأت مدیره حضور دارند: اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، انجمن مدیران استان، نواحی صنعتی روستایی، اتحادیه تعاونی‌های روستایی، اتحادیه مرغداران استان
🔹در خاتمه مخفی نماند که از ابتدا تاکنون هیچ سهامدار دولتی در شرکت توسعه نمایشگاه استان قم سهامدار نبوده و صددرصد سهام آن متعلق به بخش خصوصی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights